نوشته شده توسط : رعنا

جراحی زیبایی دندان چیست ؟

از قدیم تا به الان و در تمام دنیا داشتن دندان های زیبا، سفید و مرتب یکی از یکی از معیار ها و هم چنین نماد های زیبایی بوده است. در هنگامی که شخصی را ملاقات می کنید و در هنگام صحبت کردن با او به طور نا خودآگاه به دندان هایش نگاه می کنید که آیا ردیف است یا خیر.

هر چقد که زیبا و ردیف تر باشد لبخند شما نیز بسیار جذاب تر و زیبا تر به نظر می رسد. گاهی اوقات افراد به دلایل مختلف که بیشتر آن مربوط خرابی آن قسمت است به دکتر جراحی زیبایی دندان مراجعه می کنند. همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله هزینه ترمیم و زیبایی دندان را نیز بخوانید.

انجام ارتودنسی

به هر حال کسانی که نیش دارند، با توصیه ی دندانپزشک بهترین روش برای آن ها انجام ارتودنسی است که با استفاده از این روش دندان های آن ها مرتب می شود و هم چنین دیگر خبری از وجود نیش نسیت. اما گاهی اوقات نهفتگی نیش بسیار خفیف بوده است و نیازی به ارتودنسی نیست و پزشک می تواند با جراحی لثه آن را رفع کند.

بهتر است که بدانید نوع درمان نیش به موارد مختلفی بستگی دارد، مانند این که کدام یک از آن ‌ها نهفته است، شدت نهفتگی آن چقدر است و هم چنین موقعیت قرار گرفتن نیش نهفته در داخل فک چگونه است.

بیشتر بخوانید : هزینه ارتودنسی

جراحی های زیبایی دندان

امروزه خیلی از افراد به جراحی روی آورده اند که به وسیله ی آن لبخند به اصطلاح هالیوودی داشته باشند.

این افراد برای این کار باید به دندانپزشک مراجعه کنند، در واقع دندانپزشک زیبایی همان دندانپزشک ترمیمی است که با مفاهیم زیبایی دندان و لثه آشنایی کامل دارد. هم چنین پزشک در طراحی لبخند زیبا و انواع مواد دندانپزشکی باید آشنا باشد.

دندانپزشک باید سطح بالایی از مهارت های زیبایی شناختی را داشته باشد و هم چنین محدودیت های روش های متفاوت ترمیم زیبایی را بداند تا توانایی این را داشته باشد که در جلسات مشاوره با طرح درمان مناسب به بیمار این اطمینان را دهد که به نتیجه ی مطلوب و رضایت بخش و لبخند زیبا برسد.

پزشکان به افراد توصیه می کنند که بعد از یک مدت مشخص به جرم گیری آن قسمت بپردازند، چرا که این کار بسیار مفید است.

این روش به این صورت است که دندانپزشک آن قسمت را به طور کامل جرم گیری می ‌کند و رسوبات آهکی موسوم به جرم دندان یا تار تار و دیگر سموم باکتریایی را که به سطح ریشه چسبیده ‌اند را با استفاده از پوسته ‌ریزی با دست، ابزار اولتراسوند و یا استفاده از لیزر می‌ زداید. هم چنین گاهی اوقات نیاز به بی‌ حسی موضعی وجود دارد تا در هنگام کار بیمار دردی را احساس نکند.

باندینگ

در این قسمت به موارد استفاده از باندینگ می پردازیم:

پر کردن با کامپوزیت در مواردی که آن قسمت پوسیده شده باشد، عوض کردم ترمیم های آمالگام قدیمی با تکنیک باندینگ جهت زیبایی بیشتر برای فرد، اصلاح لب پر شدن آن قسمت، پوشاندن بخشی از ریشه که بر اثر تحلیل لثه بیرون زده است، بستن فاصله آن قسمت با استفاده از تکنیک باندینگ، بلند کردن طول آن ها،

اصلاح فرم آن قسمت با کمک تکنیک باندینگ، اصلاح خط لبخند در بسیاری موارد بدون انجام درمان اورتودنسی با این این روش امکان پذیر می باشد.

 

سوالی که به وجود می آید این است هزینه باندینگ چقدر است؟ در این باره باید بگوییم که هزینه باندینگ، بستگی به مواد مورد استفاده در انجام کار و هم چنین دستمزد دندانپزشک، نوع درمان یا ترمیم سطحی دارد.

ولی در نهایت برای دانستن دقیق هزینه آن بهتر است که به مطب پزشک مراجعه کنید و مستقیما از او سوال کنید چرا که پزشک با حوصله به تمامی سوالات شما پاسخ می دهد.

بیشتر بخوانید :



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 558
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

طلا وسیله‌ای است که در طول زمان ارزش خود را حفظ می‌کند. حتی در بعضی مواقع، ارزش آن افزایش می‌یابد و می‌توانید بعد از چند سال از خرید آن سود نیز بکنید. اگر می‌خواهید بعداً پول نقد را داشته باشید و در حال حاضر امکان نگه داشتن آن را ندارید، می‌توانید روی طلا و جواهرات قیمت بالاتر سرمایه گذاری کنید.

بر اساس اعلام بانک مرکزی جهان، سرمایه گذاری بر روی طلا در دسته بندی A سرمایه گذاری‌ها قرار می‌گیرد. این بدان معنی است که آنها آن را به عنوان یک سرمایه گذاری خوب به شدت توصیه می‌کنند، زیرا ارزش آن با گذشت زمان یا با تورم کاهش نمی‌یابد.

مردم منطقه شرقی جهان مانند ما ایرانیان، هندی‌ها و چینی‌ها علاقه و ارادت خاصی به جواهرات و انواع طلا دارند. این بخش از جهان مدت‌هاست که به سرمایه گذاری در جواهر و طلا اعتقاد دارند و این فلز گرانبها را می‌خرند تا روزی در آینده از سود آن استفاده کنند

پس از سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، سهام و اوراق قرضه، سومین سرمایه گذاری پر طرفدار سرمایه گذاری در جواهر و طلا به شمار می‌آید. نکته مثبت در مورد سرمایه گذاری روی طلا و جواهر و خرید سرویس طلا این است که به هیچ وجه شامل مالیات نمی‌شود. همچنین این نوع سرمایه گذاری در هر زمان قابل تبدیل به پول است و می‌توانید آن را در هر جای دنیا با خود ببرید.

فقط باید مراقب باشید که در فصولی که قیمت جواهر و طلا بسیار بالا است و حالت حبابی دارد، سراغ خرید نروید. این زمان، همان زمانی که صفوف و هجوم مردم برای خرید بسیار زیاد می‌شود و به همین خاطر، قیمت در آن زمان قیمت واقعی نخواهد بود و حباب است.

فقط باید مراقب باشید که در فصولی که قیمت جواهر و طلا بسیار بالا است و حالت حبابی دارد، سراغ خرید نروید. این زمان، همان زمانی که صفوف و هجوم مردم برای خرید بسیار زیاد می‌شود و به همین خاطر، قیمت در آن زمان قیمت واقعی نخواهد بود و حباب است

خرید آنلاین طلا به این صورت تنها تفاوتی که با خرید طلای دست دوم دارد این است، که از نظر کیفیت و ظاهر آن تمیزتر و زیباتر است. برای کسانی که قصد استفاده از طلا و جواهر را ندارند، خرید طلای دست دوم و کم اجرت می‌تواند گزینه خوبی باشد و به راحتی به جواب سوال آیا طلای دست دوم بخریم می‌رسند. وقتی صحبت از فروش جواهر می‌شود، شما متوجه کمی تفاوت قیمت با آن قیمتی که خریدید می‌شوید. به این نکته حتما توجه کنید که جواهر و طلای گران قیمت به معنای ارزشمند بودن آن نیست.

تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در طلا یک تعهد است. باید قبل از هر کاری، همه چیز را بررسی کنید. باید خود جواهرات را بررسی کنید. جواهرفروشی‌ها و طلافروشی‌های معتبر را شناسایی کنید. میزان بودجه خود را مشخص کنید و ... .

بازده این سرمایه زیاد است و باید در مورد بازدهی نیز بسیار تحقیق کنید. شما همچنین باید برای مدیریت و حفظ این سرمایه گذاری از نظر مالی آماده باشید. جواهر و طلا برخلاف زمانی که پول را در بانک می‌گذارید، یک سرمایه گذاری فیزیکی و ملموس است. می‌توانید آن را نگه دارید و حتی از آن استفاده کنید.

بیشتر از فکر کردن به سرمایه گذاری روی جواهر، شما باید به نحوه و مکان نگهداری از این فلز گرانبها فکر کنید، جایی که هیچ کس غیر از شما نتواند به آن دسترسی داشته باشد.

شاید یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف این نوع سرمایه گذاری این است، که در خانه بسیار خطرناک است و نمی‌توان جلوی دزدیده شدن آن را گرفت. نگهداری جواهر در خانه باعث به وجود آمدن یک نوع شک دائمی و پارانویا می‌شود.

منبع : https://www.asby.ir/



:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

واضح‌ترین دلیل برای خوب بودن خرید طلا و  سرمایه گذاری روی آن ، نوع جنسی است که این فلز دارد. جواهر به هیچ عنوان خراب نمی‌شوند و تا پایان عمر مانند روز اول باقی می‌ماند. به همین دلیل است که شاهد این هستیم که طلا و جواهر در خانواده‌ها به صورت ارثی دست به دست می‌چرخد و از مادربزرگ به نوه و نتیجه می‌ر‌ٰسد.

با تغییر در اوضاع اقتصادی و مشکلات داخلی، طلا و جواهر تحت تأثیر قیمت تورم یا تغییرات اقتصادی قرار نمی‌گیرند. این بدان معنی است که جواهر و طلا همیشه ارزش خود را دارند و هر زمان می‌توانید آنها را به عنوان سرمایه بفروشید و از پول آن استفاده کنید.

بسیاری از کسانی که تا به امروز طلا و جواهر داشتند شنیدیم که از سودی که هنگام فروش داشتند، تعریف کردند و از آن راضی بودند. اگر در وسایل خود طلا و جواهر دارید و به پول آنها نیاز دارید، می‌توانید در زمانی که قیمت طلا بسیار بالا است و به اصطلاح حباب است، آن را بفروشید تا سود زیادی کسب کنید.

بیشتر بخوانید :

جوانب مثبت و منفی سرمایه گذاری در جواهر

جوانب مثبت

این فلز در جهان ارزش دارد و می‌توانید به جای پول نقد در مواقع سخت از آن استفاده کنید.

این یک سرمایه گذاری است که می‌توانید آن را استفاده کنید و همچنین با سود آن را بفروشید.

جواهرات از طلا درست شدند که فلز آن ماندگار است و زنگ نمی‌خورد.

همیشه مد است.

جوانب منفی

این فلز گرانبها مشکل در مورد نگهداری دارد. برای نگه داشتن آنها باید وسیله‌ی مناسب داشت و یا آن را در صندوق‌های امانات گذاشت که خب هزینه‌بر هستند.

جواهر و طلا مانند دیگر سرمایه گذاری‌ها مانند طلا درآمد ماهانه برای شخص به همراه ندارد. جواهر فقط وسیله‌ای ارزشمند است که از فروش آن می‌توانید سود کنید.

وجود سنگ و نگین در جواهر باعث کاهش قیمت آن هنگام فروش می‌شود و مانند طلای خام سود ندارد.

اگر طلا را دست اول بخرید باید هزینه اجرت ساخت بدهید که خب این برای شما به صرفه نخواهد بود.

منبع : طلا فروشی اینترنتی آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

برای اینکه مواد آرایشی به راحتی و اصولی بر روی صورت شما قرار بگیرند و ماندگاری خوبی  هم داشته باشد باید پیش از شروع آرایش ساده صورت ، مقدمات آن را فراهم کنید. در این مقاله از دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان همراه ما باشید تا برخی از کارهایی که پیش از شروع آرایش باید انجام دهید آشنا شوید.

۱. شستشوی کامل و اصولی صورت

قبل از اینکه بخواهید آرایش صورت ساده ای آغاز کنید صورت خود را با مواد پاک کننده بشویید. (با صابون شستشو ندهید زیرا اغلب صابون ها میتواند کیفیت پوست را برای اعمال آرایش کاهش دهند )

صورت خود را با آب ولرم بشویید تا نرم تر شود اما اینکار را با آب داغ و با دمای بالا انجام ندهید

۲. پوست خود را به درستی لایه برداری کنید

لایه برداری لزوما دقیقا پیش از شروع آرایش انجام شود، بلکه اینکار باید به صورت هفتگی در نظر گرفته شود. لایه برداری به باز شدن منفذهای پوستی و افزایش تهویه آن کمک میکنند. اما بیشتر از یک بار در هفته لایه برداری نکنید زیرا به پوست آسیب میرسد.

بیشتر بخوانید :

لایه برداری را به دو صورت زر انجام دهید:

مراجعه به متخصص پوست: معمولا یک بار در ماه کافی است چون لایه برداری پزشکی به صورت عمیق صورت میگیرد.

خرید ماسک های لایه برداری: معمولا هفته ای یک بار کافی است و لایه برداری سطحی تر است.

استفاده از مرطوب کننده ها را فراموش نکنید

این محصولات باعث می شوند که مواد آرایشی به شیوه ای مناسب تر روی صورت شما قرار بگیرند. مهمترین نکته در انتخاب مرطوب کننده این است که حتما آن ها را متناسب با نوع پوست خود تهیه کنید. مثلا اگر پوست شما خشک است، سعی کنید از مرطوب کننده های مناسب برای پوست خشک استفاده کنید.

سعی کنید مرطوب کننده را به تمام بخش های صورت خود بزنید و جایی را از قلم نیاندازید. و تا پیش از اثرگذاری مرطوب کننده مواد آرایشی را اعمال نکنید.

منبع : الماس نشان



:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی پیشگیری متخصص ها را قادر میسازد راهی برای شناسایی و رفع مشکلات دندان در کودکان داشته باشند، که اگر به اندازه ی کافی سریع انجام شود، از درمان های سخت و هزینه بر در آینده پیشگیری میکند.

وقتی کودک شما رشد میکند، ممکن است در هنگام یک معاینه ی معمولی توسط دندان پزشک مشکل های خاصی نمایان شوند. این مشکلات دندانی ممکن است شامل جفت بودن بیش از حد یا دور بودن دندان ها از هم، اوربیت، آندربیت، دندان اضافی، کم بودن دندان ها، اختلالات فک، دندان نابه جا و برجسته بودن دندان ها باشد، اما فقط به همین موارد محدود نمی شود. چه چیزی باعث ایجاد این نوع مشکلات میشود؟ ژنتیک، تغذیه ی ضعیف، آسیب، مکیدن شست، بهداشت ضعیف دهان و دندان و بیماری های دندان همگی میتوانند باعث شروع مشکلات مربوط به ارتودنسی شوند.

بیشتر بخوانید : هزینه ارتودنسی

چه نوع معیار های پیشگیرانه ای استفاده میشوند؟

پاسخ این پرسش متفاوت است و وابسته به موقعیت میباشد. برای مثال، افتادن زودتر دندان آسیا ممکن است نیازمند قرار دادن یک نگه دارنده ی فضا برای پر کردن و نگه داشتن جای دندان برای دندان دائمی باشد.

یک سربند که روزی 12 تا 15 ساعت بسته میشود و ممکن است بالا و پایین دندان آسیا را تراز نگه دارد.

اگر کودک شما انگشت شستش را می مکید، دستگاهی وجود دارد که میتواند ورود انگشت کودکتان به دهانش را مشکل کند و ادامه ی این عادتی که میتواند منجر به آسیب جدی شود را ناممکن سازد.

اولین جایی که از دندان دائمی ظاهر میشود، راس آن است. اگر مشکلی وجود داشت، از وسایلی میتوان استفاده کرد که این مشکل را تصحیح کند، این کار احتمالا نیاز به مراقبت های گسترده تر  و گران تر را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی نامرئی

فواید مداخله زودرس اورتودنسی چه چیزهایی است؟

مداخله ی زودرس و درمان (در اوایل 7 سالگی) ممکن است از ایجاد مشکلات جدی تر، صرف زمان و هزینه پیشگیری کند و گزینه های درمانی با عوارض کمی را در دسترس قرار دهد.

هنگامی که بررسی دقیقی از کودک شما انجام شود و به وضوح مشخص گردد که مداخلات سریع ارتودنسی تضمین کننده است، ما شما را به یک متخصص ارتودنسی دندان ارجاع می دهیم تا گزینه ی دوم و یا هر درمان پیشنهادی دیگری که ما نمیتوانیم در کلینیک مان آن را داشته باشیم را به شما ارائه دهد.

تشخیص سریع و درمان مشکل ارتودنسی پیشگیری به ما اجازه می دهد که:

  • مراقبت از دندان های پیش از خطر آسیب
  • بهبود بهداشت دهان و دندان که ممکن است در این مشکل نقش داشته باشد.
  • کمک به اعتماد به نفس کودک شما و یا پیشگیری از شوخی کردن همسالان او در مورد دندان هایش
  • کمک به رشد دندان دائمی در جای خودش برای پیشگیری از مشکلات جفت شدن یا دور شدن دندان ها از هم
  • پایش مستقیم رشد و توسعه ی فک

منبع : مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 628
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی پیشگیری متخصص ها را قادر میسازد راهی برای شناسایی و رفع مشکلات دندان در کودکان داشته باشند، که اگر به اندازه ی کافی سریع انجام شود، از درمان های سخت و هزینه بر در آینده پیشگیری میکند.

وقتی کودک شما رشد میکند، ممکن است در هنگام یک معاینه ی معمولی توسط دندان پزشک مشکل های خاصی نمایان شوند. این مشکلات دندانی ممکن است شامل جفت بودن بیش از حد یا دور بودن دندان ها از هم، اوربیت، آندربیت، دندان اضافی، کم بودن دندان ها، اختلالات فک، دندان نابه جا و برجسته بودن دندان ها باشد، اما فقط به همین موارد محدود نمی شود. چه چیزی باعث ایجاد این نوع مشکلات میشود؟ ژنتیک، تغذیه ی ضعیف، آسیب، مکیدن شست، بهداشت ضعیف دهان و دندان و بیماری های دندان همگی میتوانند باعث شروع مشکلات مربوط به ارتودنسی شوند.

بیشتر بخوانید : هزینه ارتودنسی

چه نوع معیار های پیشگیرانه ای استفاده میشوند؟

پاسخ این پرسش متفاوت است و وابسته به موقعیت میباشد. برای مثال، افتادن زودتر دندان آسیا ممکن است نیازمند قرار دادن یک نگه دارنده ی فضا برای پر کردن و نگه داشتن جای دندان برای دندان دائمی باشد.

یک سربند که روزی 12 تا 15 ساعت بسته میشود و ممکن است بالا و پایین دندان آسیا را تراز نگه دارد.

اگر کودک شما انگشت شستش را می مکید، دستگاهی وجود دارد که میتواند ورود انگشت کودکتان به دهانش را مشکل کند و ادامه ی این عادتی که میتواند منجر به آسیب جدی شود را ناممکن سازد.

اولین جایی که از دندان دائمی ظاهر میشود، راس آن است. اگر مشکلی وجود داشت، از وسایلی میتوان استفاده کرد که این مشکل را تصحیح کند، این کار احتمالا نیاز به مراقبت های گسترده تر  و گران تر را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی نامرئی

فواید مداخله زودرس اورتودنسی چه چیزهایی است؟

مداخله ی زودرس و درمان (در اوایل 7 سالگی) ممکن است از ایجاد مشکلات جدی تر، صرف زمان و هزینه پیشگیری کند و گزینه های درمانی با عوارض کمی را در دسترس قرار دهد.

هنگامی که بررسی دقیقی از کودک شما انجام شود و به وضوح مشخص گردد که مداخلات سریع ارتودنسی تضمین کننده است، ما شما را به یک متخصص ارتودنسی دندان ارجاع می دهیم تا گزینه ی دوم و یا هر درمان پیشنهادی دیگری که ما نمیتوانیم در کلینیک مان آن را داشته باشیم را به شما ارائه دهد.

تشخیص سریع و درمان مشکل ارتودنسی پیشگیری به ما اجازه می دهد که:

  • مراقبت از دندان های پیش از خطر آسیب
  • بهبود بهداشت دهان و دندان که ممکن است در این مشکل نقش داشته باشد.
  • کمک به اعتماد به نفس کودک شما و یا پیشگیری از شوخی کردن همسالان او در مورد دندان هایش
  • کمک به رشد دندان دائمی در جای خودش برای پیشگیری از مشکلات جفت شدن یا دور شدن دندان ها از هم
  • پایش مستقیم رشد و توسعه ی فک

منبع : مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 504
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی متحرک برای کودکان

گاهی اوقات بریس های فیکس سنتی غیر ضروری اند و یا برای تصحیح مشکلات دندانی خیلی کوچکند.

اما در همان زمان، اختراع ارتودنسی برای ترک عادت های غلط یا برخورد دندان ها به هم لازم می شود.

تا از رشد دندان های دائمی به هم ریخته جلوگیری شود.

در موارد خفیف تر، بریس های متحرک یک راه حل ایده آل هستند.

با استفاده قالبگیری یا اسکن های دیجیتالی که برای بریس ها تولید می شود، در آزمایشگاه صورت می گیرد.

در حالی که توصیه می شود بریس های متحرک استفاده شود، چون برای خوردن و مسواک زدن دندان ها دراورده می شوند.

در دستورالعمل های خیلی خاص، در مراقبت از بریس ها، و اینکه ارتودنسی متحرک کودکان چه کاری برای دندان ها می کند، گفته شده.

بیشتر بخوانید : تعرفه ارتودنسی

اینویزیلاین برای کودکان :

به عنوان نوعی از ارتودنسی متحرک برای کودکان

اینویزیلاین یا ارتودنسی نامرئی، به عنوان الاینرهای متحرک شفاف کاربرد دارد.

و یک نسخه خاصی برای کودکان و نوجوانان می باشد.

اینویزیلاین نوجوانان هم مثل بزرگسالان است که یک ست الاینرهای پلاستیک شفاف می باشد و به صورت سفارشی طراحی شده اند.

با استفاده از اسکنرهای کامپیوتری و تکنولوژی که برای فیت شدن در دهان به صورت کامل استفاده می شوند.

و به آرامی دندان ها را با یک الاینر دیگر به طور همزمان متقارن و منظم می کنند.

زمان آن که چقدر باید اینویزیلاین را استفاده کنید، و این درمان مناسبی برای کودک تان یا بزرگسالتان می باشد، بستگی به بیمار دارد.

برخی موارد شدیدتر که هستند، برای این درمان مناسب نیستند، یا با استفاده از درمان های متفاوتی بهتر درمان می شوند.

انطباق بیمار با کودکان کمی بیشتر از یک مساله می باشد، از آنجایی که بریس ها می توانند دراورده شوند و ممکن است بکشنند یا گم شوند.

به عنوان توصیه ای برای درمان، بهتر است اول با دندانپزشک خود و متخصص ارتودنسی دندان کودکان مشورت کنید.

منبع : مجله دانستنی های ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دکتر متخصص ارتودنسی کودکان : در برخی از مواقع دندانپزشک پس از معاینه دندان های کودک متوجه می شود که کودک نیاز به انجام ارتودنسی دارد و او را به یک دکتر متخصص ارتودنسی کودکان خوب و مجرب معرفی می کند تا روند درمان را آغاز کند.

دکتر متخصص ارتودنسى کودکان ، پس از معاینه کودک، مشکلات و ناهنجاری هاى دندانى و فکى کودک را شناسایی و ارزیابى مى کند. بسیارى از والدین تصور مى کنند که ارتودنسى تنها زمانى قابل انجام مى باشد که تمامى دندان هاى شیرى افتاده باشند و دندان های دائمى رشد کرده باشند.

اما باید به این والدین یادآور شد که بسیارى از مشکلات و ناهنجاری هاى ارتودنسى در سنین پائین قابل شناسایی بوده و در صورت درمان به موقع دیگر نیازى به درمان هاى با هزینه بیشتر و طولانى تر در بزرگسالى نخواهد بود.

بنابراین دکتر متخصص ارتودنسى اطفال در صورتى که تشخیص دهد مشکلات بیمار در همین سنین قابل درمان مى باشد، پس از تهیه عکس هاى رادیوگرافى و فتوگرافى ، انجام قالب گیرى و قرار دادن وسایل ارتودنسى در دهان کودک اقدام به درمان مى نماید.

در دوران کودکی ، بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های فکی قابل تشخیص می باشد ؛ از این رو گفته می شود ارتودنسی در کودکان ، می تواند جنبه پیشگیری نیز داشته و بدین ترتیب منجر به تشخیص زود هنگام مشکلات ، کاهش دوره درمانی ، دریافت نتایج بهتر از درمان ، کاهش هزینه ارتودنسی و از این قبیل موارد شود .

بیشتر بخوانید : ارتودنسی بزرگسالان

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی در واقع از دو بخش " ارتو " به معنای دندان و " دنسی " به معنای مرتب کردن تشکیل شده است.

ارتودنسی یکی از روش های درمانی در دندانپزشکی می باشد که در آن فوق تخصص ارتودنسی با توجه به دانش و مهارت خود اقدام به مرتب کردن دندان های بیمار می کند.

در این روش متخصص دندانپزشک از دستگاه ها و وسایل مخصوصی برای رفع ناهنجاری های دندانی بیمار استفاده می کند.

بسیارى از مشکلات در سنین پایین قابل تشخیص بوده و با استفاده از ارتودنسى متحرک قابل درمان مى باشد، چرا که کودکان در حال رشد بوده و با استفاده از رشد کودک مى توان بسیارى از ناهنجاری ها را برطرف نمود.

اما برخى از مشکلات در سنین پائین قابل تشخیص یا درمان نبوده و در سنین بالاتر نیازمند درمان با ارتودنسى ثابت مى باشند. در ارتودنسى ثابت دندان ها با استفاده از سیم و براکت ها حرکت داده مى شوند.

سن مناسب ارتودنسی کودکان چه زمانی می باشد؟

باید بگوییم بهترین بازه سنی برای ویزیت اولیه ارتودنسی کودکان ۷ سالگى می باشد،  مراجعه به دکتر متخصص ارتودنسی اطفال در این سنین باعث بهبود و رفع سریع ناهنجاری ها شده و احتمال بازگشت کمترى در پی دارد.

همچنین گاهى درمان زود هنگام ناهنجاری های دندان مانع از بروز مشکلات فکی و دندانی در آینده خواهد شد. مثلاً در کودکى که به دلیل تنگى قوس فک بالا، در هنگام بستن دهان، فک خود را به یک سمت حرکت مى دهد.

این وضعیت سبب بروز مشکلاتى نظیر رشد نا متقارن فکین و آسیب به مفصل فکى خواهد شد . بنابراین با تشخیص به موقع و درمان زود هنگام مى توان از بروز چنین مشکلاتى جلوگیرى نمود.

اما گاهى نیز درمان زود هنگام برخى از ناهنجاری ها تنها سبب  طولانى شدن مدت درمان و صرف هزینه بیشتر خواهد شد. همچنین گاهى درمان ارتودنسى چند مرحله اى و طولانى سبب خواهد شد همکارى کودک براى انجام درمان ارتودنسى از بین برود و درمان ارتودنسى ناتمام بماند.

بنابراین با مراجعه به یک دکتر متخصص ارتودنسى اطفال ، مى توان شرایط موجود را بررسى نمود و بهترین تصمیم گیرى را در مورد زمان درمان ارتودنسى گرفت.

منبع : مجله دانستنی های ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از  درمان های ارتودنسی که در طول درمان آن ، ارتودنسی ها به زیبایی شما لطمه نزده و اعتماد به نفس شما را حفظ می کند ،  ارتودنسی لینگوال است .

ارتودنسی لینگوال همانند ارتودنسی ثابت ، از براکت و سیم ها تشکیل شده است اما با این فرق که این براکت ها در پشت دندان ، به سمت زبان نصب می شوند.

به این ارتودنسی ها ، ارتودنسی پشت زبانی نیز می گویند.

این ارتودنسی ها برای بزرگسالانی مفید است که می خواهند اعتماد به نفس خود را در طول درمان حفظ نمایند.

این ارتودنسی ها در کنار مزایا خود ، معایبی خود را نیز دارند.

مزایا :

حفظ زیبایی

نیاز به همکاری بیمار وجود ندارد و درمان روند خود ، به خودی خود طی می کند.

اگر اثری از براکت ها روی دندان بماند ، روی پشت دندان است و دیده نمی شود .

معایب :

هزینه ارتودنسی

در این ارتودنسی به دلیل اینکه براکت های مخصوصی در آن استفاده می شود و اینکه که پزشک متخصص برای قراردادن براکت در پشت دهان ، زمان و حساسیت بیشتری خرج دهد ، به طب نیز هزینه آن بیشتر است .

مناسب برای همه افراد نیستند

دکتر متخصص باید پس از معاینه دقیق به شما بگوید که آیا شما می توانید از ارتودنسی لینگوال در درمان نامرتبی دندان خود استفاده کنید یا خیر؟

این ارتودنسی برای نامرتبی های شدید نمی توان استفاده کرد و برای نامرتبی های شدید ، ارتودنسی ثابت مناسب است .

زخم شدن زبان و تکلم

ممکن است شما در طول این درمان کمی زبان شما اذیت شود و یا بعضی اواقات در تلفظ بعضی از کلمات دچار مشکل شود .

مراقبت های ارتودنسی لینگوال

در این ارتودنسی ها ، نسبت به ارتودنسی ثابت کمی مراقبت ها سخت تر است و باید با دقت بیشتر پشت دندان ها و اطراف براکت ها تمیز شود ، تا اجتماع باکتری جلوگیری شود و سبب پوسیدگی دندان نشود.

مسواک زدن روزی 2 الی 3 بار به صورت دقیق و حساس

نخ دندان

تمیز کردن براکت و سیم ها

طول درمان :

طول درمان در ارتودنسی لینگوال نسبت به ارتودنسی ثابت بیشتر است زیرا در این ارتودنسی دندان ها را با سرعت کمتری می توان جا به جا کرد.

 

طول درمان این ارتودنسی کمی بیشتر از ثابت است از حدود 18 تا 36 ماه به طول می انجامد.

طول جلسه وصل کردن ارتودنسی لینگوال به علت سخت تر بودن نسبت ارتودنسی ثابت سرامیک به مراتب بیشتر است.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی نامرئی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر در کودکی از براکت‌ها استفاده کرده‌اید، به احتمال زیاد تجربه آن در بزرگسالی متفاوت خواهد بود. نوآوری در ارتودنسی باعث شده که براکت‌ها نسبت به گذشته راحت‌تر عمل کنند. علاوه بر این، این نوآوری گزینه‌های بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین استفاده از براکت‌های پیشرفته، درمان را سریع‌تر و آسان‌تر از گذشته می‌کنند. امروزه فناوری دیجیتال به ارتودنتیست‌های شما این امکان را می‌دهد که به تصویر کاملی از دهان شما دست یابند. بنابراین برای تهیه قالب از دندان‌ها نیازی به استفاده از خاک رس نیست.

اگرچه هیچگاه برای قرار دادن بریس‌ها دیر نیست، اما تفاوت‌هایی بین براکت‌های نوجوانان و بزرگسالان وجود دارد که باید نسبت به آنها آگاه باشید. مزیت درمان ارتودنسی اولیه در کودکان و نوجوانان این است که استخوان‌ها هنوز در حال رشد هستند. این امر باعث لغزنده‌تر بودن آن می‌شود. در هنگام انجام ارتودنسی، سالم بودن دندان‌ها و لثه‌های شما امری بسیار مهم است. بنابراین باید هرگونه بیماری لثه‌ای تحت کنترل باشد. بیماری‌های لثه به طور گسترده در بزرگسالان شایع‌تر است.

بیشتر بخوانید :

 ارتودنسی سریع

ارتودنسی نامرئی

همچنین در افراد بزرگسال ممکن است دندان‌های از بین رفته یا ریزش استخوان که توانایی پشتیبانی از دندان را ندارد، وجود داشته باشد. بنابراین ممکن است قبل از انجام ارتودنسی به درمان لثه یا درمان‌های دندانپزشکی نیاز داشته باشید. معاینه‌ها و تمیز کردن های مکرر توسط دندانپزشک، اغلب برای بزرگسالان لزومت بیشتری دارد. این می‌تواند به سالم ماندن لثه‌ها و دندان‌ها در حین درمان کمک کند. زیر دندان‌های بزرگسالان نسبت به رشد و ساخت پلاک حساس تر هستند.

زمان درمان ارتودنسی در بزرگسالان به طور متوسط طولانی‌تر از ارتودنسی کودکان است. برای تعیین مدت زمان ارتودنسی حتماً باید با متخصص ارتودنسی مشورت کنید. اما این درمان به طور متوسط در حدود دو سال به طول می‌انجامد. عادت‌های بزرگسالی می‌تواند بر روی مراقبت از ارتودنسی تاثیر گذار باشد. بنابراین پیروی از دستورالعمل‌های ارتودنسی و مراقبت از دندان‌های خود بسیار مهم است.

در آخر به یاد داشته باشید که هیچگاه برای انجام ارتودنسی دیر نیست. معالجه ارتودنسی می‌تواند تاثیر چشمگیری بر سلامت دهان و دندان شما داشته باشد و لبخندی زیبا را به شما ارائه دهد

منبع : مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()