نوشته شده توسط : رعنا

قبل از خرید طلا لازم است بدانید که طلای ۲۴ عیار طلای خام و با ارزشترین طلا به حساب می‌آید. البته طلای ۲۴ عیار برای زیورآلات مناسب نیست. اینکه می‌گویند طلا عیار ۱۰ دارد بدین معناست که اگر طلا به ۲۴ قسمت تقسیم شود، ۱۰ قسمت آن طلای خالص بوده و ۱۴ قسمت دیگر آن فلز‌های دیگر از قبیل کربن، نقره، روی یا نیکل می‌باشد.

طلا و جواهرات در ایران غالبا با طلای ۱۸ عیار ساخته می‌شوند. طبق تعاریف بالا یعنی ۱۸ قسمت از آن طلای خالص بوده و ۶ قسمت آن از فلزاتی دیگر ساخته شده است. پس نتیجه می‌گیریم هرچقدر عیار طلا بالاتر باشد، آن طلا با ارزشتر و گرانتر خواهد بود.

کته دیگر که لازم است بدانید این است که تحت هیچ شرایطی نباید فریب چیزی به اسم طلای ۲۴ عیار را بخورید. این نوع طلا فقط به صورت شمش وجود دارد و به دلیل نرم بودن قابل استفاده در ساخت زیورآلات نمی‌باشد. به همین خاطر طلاسازان مجبورند میزانی از فلزات دیگر را به آن اضافه کنند تا قابل ساخت شود.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید انگشتر طلا

اصطلاحات مرتبط با طلا

مثقال: هر مثقال طلا برابر با ۶۰۸/ ۴ گرم است.

سوت: هر گرم طلا برابر با ۱۰۰۰ سوت است.

قیراط: هر قیراط طلا برابر با ۲۰۰ سوت می‌باشد.

سکه ربع بهار آزادی: وزنی برابر با ۰۳۲۲۵/ ۲ گرم با عیار ۹۰۰ دارد. (عیار ۲۲ هم خوانده می‌شود)

سکه نیم بهار آزادی: وزنی برابر با ۰۶۶۵ / ۴ گرم با عیار ۹۰۰ دارد.

سکه تمام بهار آزادی: وزنی برابر با ۱۳۳ /۸ با عیار ۹۰۰ دارد.

اجرت: بابت هرگرم ساخت طلا شما باید مبلغی را به عنوان اجرت به طلاساز بدهید. اجرت طلا‌ها می‌توانند متفاوت باشند و معمولا اجرت طلا‌ها با مدل‌های جدیدتر بیشتر هستند.

مظنه یا قیمت طلا: قیمت روز طلا یا مظنه یا فی هر سه معانی یکسانی دارند. قیمت روز طلا معمولا توسط اتحاده اعلام می‌شود. در ایران معمولا مظنه را براساس یک مثقال طلای ۱۷ عیار عنوان می‌کنند. البته قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار آب شده نیز به عنوان مظنه استفاده می‌گردد.

نشانه‌های هک شده روی طلا

معمولا نشانه‌هایی که بیانگر عیار طلای زیورآلات باشد روی قسمتی از طلا که جلوی چشم نباشد، هک می‌شوند. در ایران، چون طلای ۱۸ عیار رایج است، شما باید به دنبال عبارت ۱۸k روی طلای خود باشید. K در واقع بیانگر عیار طلا بوده و اول کلمه‌ی karat به معنی عیار می‌باشد.

البته این امکان که خودتان مطمئنا بتوانید اصل یا تقلبی بودن طلایی را تشخیص دهید، وجود ندارد. حتی برخی از طلافروشان خود معترف هستند که با وجود گذراندن دوره‌های فنی تشخیص طلا، باز هم گاهی دچار خطا در تشخیص می‌شوند.

منبع : طلا فروشی اینترنتی آزادی



:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مراحل آموزش کاشت ناخن با ژل

کوتاه کردن تیپ

طول و اندازه تیپ الان زیاد و در حالت استاندارد قرار دارد. ما باید نظر مشتری را بپرسیم و از او بخواهیم که به ما اندازه تیپ را بگویید. برای مثال ممکن است که مشتری دوست داشته باشد ناخنش بلند باشد و یا اینکه تنها چند سانتی متر نیاز داشته باشد. بعد از اینکه بفهمید اندازه تیپ باید چقدر باشد، تیپ را به همان اندازه کوتاه کنید. کوتاه کردن آن معمولا بر عهده کاتر های معمولی آرایشگری است. این مرحله آموزش کاشت ناخن با ژل از اهمیت زیادی برخوردار است.

یکدست کردن تیپ

در این مرحله باید با فایل ناخن و یا همان سوهان عادی، اقدام به صاف کردن نوک تیپ کنیم. دقت کنید که سوهان را باید به صورت افقی از زیر تیپ رد کنید و از زیر، آن را صاف کنید و به سمت بالا بیایید تا حالت تیزی اش را بگیرید. تیپ معمولا براق است بنابراین شما باید با کمک سوهان، برق آن را هم بگیرید.

صاف کردن خطوط تیپ

تیپ نباید هیچ خطی داشته باشد و باید کاملا صاف و یکدست باشد تا کار شما را خراب نکند. برای از بین بردن خط تیپ، باید از لبه سوهان کمک بگیرید. خط تیپ همان خط بین ناخن اصلی و مصنوعی شما است که نباید در معرض دید باشد. فقط آرام سوهان بکشید که مشتری اذیت  نشود.

اضافه کردن ضد قارچ و عقب راندن کوتیکول ها

بعد از صاف کردن خطوط تیپ، نوبت به افزودن ضد قارچ میرسد. ضد قارچ میتواند روی تیپ و ناخن طبیعی شما را حمایت کند. سپس اگر مشتری کوتیکول داشت باید آن ها را عقب بزنید. اما اگر نداشت از این مرحله بگذرید. کوتیکول را از کناره ها برداشته و دور تا دور ناخن را بردارید. فقط حواستان باشد که نه ناخن و نه پوست را زخم نکنید. خیلی دقت داشته باشید و اصلا عجله نکنید. بعد از عقب راندن کوتیکول ها دوباره ضد قارچ بزنید. با توجه به حسحس بودن برخی ناخن ها، در این مرحله از آموزش کاشت ناخن با ژل حتما حین کار با ناخن مراقب بافت ناخن مشتری باشید.

بیشتر بخوانید :

اعمال پرایمر ژل

بعد از مراحل بالا شما باید اولین ژل را بزنید که غلظتش از همه ژل هایی که گرفته اید کمتر است. به این ژل، اصطلاحا میگویند بیس ژل یا ژل پایه. نحوه اعمال این ژل دقیقا مانند لاک زدن است. این ژل دقیقا مانند لاک نباید به پوست اطرف و دور ناخن برخورد داشته باشد. در آرایشگاه ها اگر دقت نکنیم و ژل به پوست بچسپد، حین استفاده از نور (یو وی) پوست آسیب میبیند. اما اگر خودتان در خانه اینکار را امتحان کردید (یو وی) نخواهید داشت ولی در هر ژل صورت نباید به پوست بچسپد.

زدن ژل پرمیوم یا اصلی (مهمترین مرحله آموزش کاشت ناخن با ژل)

بعد از خشک شدن بیس ژل از پرمیوم ژل یا همان ژل اصلی استفاده میکنیم که غلظتش از اولی بیشتر است. نحوه زدن این ژل با بیس ژل متفاوت است. ما در مرحله قبل مانند لاک ناخن، ژل را اعمال کردیم. اما در این مرحله باید به صورت دورانی از بالا به پایین ژل را اعمال کنیم.

بیشتر بخوانید : آموزش کوپ مو 

سوهان زدن

اگر در آرایشگاه هستید و میبینید که دور ناخن ژل چسپیده و مخصوصا روی کوتیکول و پشت آن را گرفته، باید از سوهان برقی دورگیر استفاده کنیید. اما اگر اینگونه نیست لازم به استفاده از سوهان برقی دورگیر نیست. دقت کنید که سطح ناخن را تنها با سوهان نرم برق بی اندازید و یکدست کنید و از دورگیر به هیچ عنوان برای سطح ناخن استفاده نکنید. سپس از بافر و پولیش در آخر کار استفاده کنید.

این تنها نمونه ای از آموزش دوره آرایش ناخن است

چیزی که در این مقاله خواندید (ـموزش کاشت ناخن با ژل) تنها گوشه ای از آموزش ها و تنها یک سرفصل کوچک از آموزش آرایش ناخن است. ما هر آنچه که باید درباره ناخن و آرایش آن یاد یگیرید را در قالب یک دوره آموزشی کامل و جامع به هنرجوهای خودمان آموزش میدهید و بستری برای درآمد زایی را برایشان مهیا میکنیم. اگر شما هم دوست دارید به جمع صدها هنرجوی ما بپیوندید و از تمام آموزش های مجموعه زیبایی الماس نشان استفاده کرده و با دریافت مدرک وارد بازار کار شوید خوشحال میشویم اول به صفحه آموزش ها بروید و بعد اگر مایل بودید با ما تماس بگیرید. همکاران ما بی صبرانه منتظر پاسخگویی به سوالات شما در این خصوص هستند.

منبع : الماس نشان



:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

طول دندان

دندان های‌بلند باعث میشوند ظاهر فرد جوان‌تر بنظر برسد. زیرا افزایش سن باعث ایجاد فرسودگی و سایش دندان هامیشود. لبخند لث‌ای نیز عموماً باعث کوچک‌تر دیده شدن دندان هامیشود. اصلاح طرح لبخند لثه‌ای برای دندان های‌کوچک‌تر، شامل فرم دهی و افزایش طول دو دندان مرکزی جلو با روکش چینی یا کامپوزیت دندان  یا ارائه برنامه‌ای‌برای لیزر درمانی جهت افزایش نمایانی دندان هامیباشد.

افزایش طول دندان بر ظاهر کلی صورت تأثیر میگذارد. مثلاً داشتن دندان‌های بلند، مربعی و شکیل باعث میشود فرد لاغرتر بنظر برسد.

خط لبخند

خط لبخند یک خط خیالی است‌که‌در وضعیت ایده آل از لبه دندان های‌بالایی امتداد پیدا میکند و مشابه انحنای لب پایینی شما، در هنگام لبخند زدن‌است. ازاین خط به‌عنوان استانداردی‌برای اصلاح لبخند لثه‌ای و اصلاح طرح لبخند دندان و بعنوان مقیاسی برای‌تعیین اندازه طول دندان ها، استفاده میشود.

برای داشتن لبخندی زیبا لازم‌است دندان‌ها با یکدیگر متناسب باشند. لبخند زیبا لبخندی است‌که‌در آن‌دو دندان مرکزی جلو غالب باشند و نسبت عرض به طول آن‌ها 4 به 5 باشد. دندانپزشک بااستفاده ازاین تناسب طول و عرض دندان هارا محاسبه میکند.

بافت و مشخصات دندان‌ ها

دندانپزشک زیبایی میتواند با انتخاب قالب‌هایی که حالت زنانه‌تر یا مردانه‌تری دارد خط لبخند را اصلاح کن

انواع روش های طراحی لبخند

هر دهان و دندانی ویژگی‌های خاصی‌دارد و درک این ویژگی‌ها میتواند به ارائه خدمات دندانپزشکی زیبایی مناسب به‌هر فرد کمک کند. معمولاً، اصلاح لبخند لثه‌ای و اصلاح طرح لبخند دارای متد متعددی‌است و فرآیند اصلاح طرح لبخند دندان میتواند ترکیبی از روش‌های زیر باشد که‌تشخیص و روند کار با متحصص و دندندانپزشک زیبایی است.

اندینگ دندان یک روش طراحی لبخند مطمئن و بیخطر در دندانپزشکی زیبایی است‌که‌برای بهبود ظاهر خراشیده، ترک خورده، یا تغییر رنگ داده دندان هابه منظور اصلاح طرح لبخند استفاده میشود. ازاین روش میتوان برای حذف فضاهای خالی بین دندان هاو نیز تغییر اندازه یاشکل دندان استفاده‌کرد. این‌روش در زمانی کم امکان پذیر است. در باندینگ دندان میتوان از بهترین رنگی که‌با دندان فرد مطابقت دارد برای تغییر رنگ دندان استفاده کرد.

۲. بلیچینگ یا سفید کردن دندان

بلیچینگ یا سفید کردن دندان یکی از روش‌های متداول برای اصلاح طرح لبخند است‌که برای‌افرادی که‌به دنبال داشتن لبخند زیبا با صرف زمان بسیار کم هستند، مناسب است. در این حالت بیماران میتوانند فرآیند سفید شدن دندان رادر مطب دندان پزشک یا در خانه انجام دهند. هر دو حالت این‌روش درمانی بسیار متداول‌است و میتواند نتایج فوق العاده در کوتاه مدت برای اصلاح طرح لبخند به‌همراه داشته‌باشد.

۳. ونیر پرسلن یا لمینت دندان

ونیر پرسلن که‌در اصلاح لمینت یا لمینت دندان نیز نامیده میشود نیز قابلیت اصلاح تعدادی از مشکلات و ترمیم زیبایی دندان برای اصلاح طرح لبخند رادارد. این نوع روکش بر روی دندان هاقرار میگیرد و به‌این ترتیب مشکلات ظاهری آنها همچون خراشیدگی، کجی، و تغییر رنگ را پنهان میکند. فقط در طول دو جلسه درمانی، لمینت دندان میتواند به‌شما یک لبخند حیرت انگیز هدیه دهد.

۴.انواع روکش های دندانی

اخت روکش و پروتزهای دندانی با زیبایی حداکثری و کاربردی واقعیت توسط تکنولوژی CAD/CAM با طراحی منحصر به فرد دیجیتالی واستفاده از Zironica به جای فلزهای موجود دندانپزشکی توانسته‌است از مشکلات رایج روکش های‌قبلی بکاهد. در این مرکز کلیه روکش های دندانی و روکش ایمپلنت دندان توسط این تکنولوژی طراحی و ساخته شده و نهایت مقاومت و زیبایی را دربر دارد. همچنین از تعداد جلسات مراجعه جهت امتحان و تست روکش کاسته شده و تنها در یک جلسه پس از قالبگیری قابل تحویل میباشد

منبع : دندانپزشکی شبانه روزی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 526
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

طول دندان

دندان های‌بلند باعث میشوند ظاهر فرد جوان‌تر بنظر برسد. زیرا افزایش سن باعث ایجاد فرسودگی و سایش دندان هامیشود. لبخند لث‌ای نیز عموماً باعث کوچک‌تر دیده شدن دندان هامیشود. اصلاح طرح لبخند لثه‌ای برای دندان های‌کوچک‌تر، شامل فرم دهی و افزایش طول دو دندان مرکزی جلو با روکش چینی یا کامپوزیت دندان  یا ارائه برنامه‌ای‌برای لیزر درمانی جهت افزایش نمایانی دندان هامیباشد.

افزایش طول دندان بر ظاهر کلی صورت تأثیر میگذارد. مثلاً داشتن دندان‌های بلند، مربعی و شکیل باعث میشود فرد لاغرتر بنظر برسد.

خط لبخند

خط لبخند یک خط خیالی است‌که‌در وضعیت ایده آل از لبه دندان های‌بالایی امتداد پیدا میکند و مشابه انحنای لب پایینی شما، در هنگام لبخند زدن‌است. ازاین خط به‌عنوان استانداردی‌برای اصلاح لبخند لثه‌ای و اصلاح طرح لبخند دندان و بعنوان مقیاسی برای‌تعیین اندازه طول دندان ها، استفاده میشود.

برای داشتن لبخندی زیبا لازم‌است دندان‌ها با یکدیگر متناسب باشند. لبخند زیبا لبخندی است‌که‌در آن‌دو دندان مرکزی جلو غالب باشند و نسبت عرض به طول آن‌ها 4 به 5 باشد. دندانپزشک بااستفاده ازاین تناسب طول و عرض دندان هارا محاسبه میکند.

بافت و مشخصات دندان‌ ها

دندانپزشک زیبایی میتواند با انتخاب قالب‌هایی که حالت زنانه‌تر یا مردانه‌تری دارد خط لبخند را اصلاح کن

انواع روش های طراحی لبخند

هر دهان و دندانی ویژگی‌های خاصی‌دارد و درک این ویژگی‌ها میتواند به ارائه خدمات دندانپزشکی زیبایی مناسب به‌هر فرد کمک کند. معمولاً، اصلاح لبخند لثه‌ای و اصلاح طرح لبخند دارای متد متعددی‌است و فرآیند اصلاح طرح لبخند دندان میتواند ترکیبی از روش‌های زیر باشد که‌تشخیص و روند کار با متحصص و دندندانپزشک زیبایی است.

اندینگ دندان یک روش طراحی لبخند مطمئن و بیخطر در دندانپزشکی زیبایی است‌که‌برای بهبود ظاهر خراشیده، ترک خورده، یا تغییر رنگ داده دندان هابه منظور اصلاح طرح لبخند استفاده میشود. ازاین روش میتوان برای حذف فضاهای خالی بین دندان هاو نیز تغییر اندازه یاشکل دندان استفاده‌کرد. این‌روش در زمانی کم امکان پذیر است. در باندینگ دندان میتوان از بهترین رنگی که‌با دندان فرد مطابقت دارد برای تغییر رنگ دندان استفاده کرد.

۲. بلیچینگ یا سفید کردن دندان

بلیچینگ یا سفید کردن دندان یکی از روش‌های متداول برای اصلاح طرح لبخند است‌که برای‌افرادی که‌به دنبال داشتن لبخند زیبا با صرف زمان بسیار کم هستند، مناسب است. در این حالت بیماران میتوانند فرآیند سفید شدن دندان رادر مطب دندان پزشک یا در خانه انجام دهند. هر دو حالت این‌روش درمانی بسیار متداول‌است و میتواند نتایج فوق العاده در کوتاه مدت برای اصلاح طرح لبخند به‌همراه داشته‌باشد.

۳. ونیر پرسلن یا لمینت دندان

ونیر پرسلن که‌در اصلاح لمینت یا لمینت دندان نیز نامیده میشود نیز قابلیت اصلاح تعدادی از مشکلات و ترمیم زیبایی دندان برای اصلاح طرح لبخند رادارد. این نوع روکش بر روی دندان هاقرار میگیرد و به‌این ترتیب مشکلات ظاهری آنها همچون خراشیدگی، کجی، و تغییر رنگ را پنهان میکند. فقط در طول دو جلسه درمانی، لمینت دندان میتواند به‌شما یک لبخند حیرت انگیز هدیه دهد.

۴.انواع روکش های دندانی

اخت روکش و پروتزهای دندانی با زیبایی حداکثری و کاربردی واقعیت توسط تکنولوژی CAD/CAM با طراحی منحصر به فرد دیجیتالی واستفاده از Zironica به جای فلزهای موجود دندانپزشکی توانسته‌است از مشکلات رایج روکش های‌قبلی بکاهد. در این مرکز کلیه روکش های دندانی و روکش ایمپلنت دندان توسط این تکنولوژی طراحی و ساخته شده و نهایت مقاومت و زیبایی را دربر دارد. همچنین از تعداد جلسات مراجعه جهت امتحان و تست روکش کاسته شده و تنها در یک جلسه پس از قالبگیری قابل تحویل میباشد

منبع : دندانپزشکی شبانه روزی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دوران بارداری یکی از مهمترین دوران زندگی خانم های جوان بوده و احتیاج به مراقبت های اصولی و ویژه جهت حفظ سلامت مادر و جنین خواهد داشت. تا چندین سال گذشته، انجام تمامی اقدامات دندانپزشکی در این دوره ممنوع بوده و تحمل مشکلات دهان و دندان در موارد جدی، مشکلی غیرقابل تحمل و زجرآور تلقی می گردید. خوشبختانه امروزه درمان ها و روش های نوین بسیار زیادی در علم دندانپزشکی( دندانپزشکی بارداری ) ، این مشکلات را تا حد بسیار زیادی مرتفع نموده و دغدغه های خانم های باردار در این خصوص را تسکین بخشیده است.

شرایط کامپوزیت دندان در دوران بارداری

یکی از خدمات پرطرفدار زیبایی و اصلاح طرح لبخند در دوران بارداری، کامپوزیت دندان در انواع مختلف است. توصیه می شود در خصوص انجام این روش بسیار محتاط بوده و معاینه های پیش از انجام را دقیق انجام دهید. کامپوزیت دندان در صورت نیاز به عکس برداری با اشعه ایکس، انجام ترمیم های سطحی، احتیاج به ماده بی حسی و جرمگیری های دندانی، در دوران بارداری خطرناک بوده و توصیه می شود این درمان را به بعد از زایمان موکول نمایید.

مشکلات زمینه ای در دوران بارداری

داشتن مشکلات زمینه ای مانند دیابت، فشار خون، کم کاری و یا پرکاری تیروئید از خط قرمزهای انجام خدمات غیر ضروری دندانپزشکی مانند کامپوزیت دندان بوده و در برخی موارد، مشکلات جدی و جبران ناپذیری ایجاد خواهد نمود.

کامپوزیت از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند

بر اساس عقیده برخی از افراد کامپوزیت ونیر از پوسیدگی و انواع صدمات به دندان جلوگیری می کند با کامپوزیت لایه ای نازک روی دندان قرار می گیرد و همچون دیگر دندان ها اگر نکات بهداشتی رعایت نشود دندان دچار پوسیدگی می شود .

بیشتر بخوانید : لمینت دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

برای انجام ارتودنسی به پیش کی مراجعه کنم؟

اگر این سوال را دارید که برای انجام ارتودنسی به پیش کدام متخصص مراجعه کنید، به دو مورد توجه کنید:

 مدارج فرد

 تخصص او در ارتودنسی؛ برخی به صورت تخصصی ارتودنسی نامرئی یا ثابت یا ... انجام می‌دهند.

 دارای کلینیک بودن: دیگر نیازی نیست برای انجام کوچکترین موردی مثل گرفتن عکس از فک و دهان خود، به یک مرکز عکس برداری رجوع کنید. در صورت مراجعه‌تان به کلینیک متخصص ارتودنسی، نیازی به مراجعه به جاهای دیگر نخواهید داشت.

هزینه ارتودنسی چقدر است؟

در کنار این که یک دکتر خوب ارتودنسی انتخاب کنید، طبیعتا در این روزها که هزینه دلار به حدود 16 تومان نزدیک شده، باید به فکر جیب‌تان هم باشید. در نتیجه هزینه ارتودنسی یکی از مواردی است که هر فردی به آن فکر می‌کند.

در این بین هزینه ارتودنسی سریع، معمولا از انواع دیگر ارتودنسی گران‌تر است. این موضوع را فراموش نکنید که چینش دندان‌های هر فرد و همچین فک او، با دیگران متفاوت هست. شاید فردی را دیده‌اید که توانسته ارتودنسی سریع انجام دهد و شما هم به فکر آن افتاده‌اید، در صورتی که این چنین نیست.

کیفیت نهایی انجام ارتودنسی، مهمتر از سرعت انجام است.

همان طور که می‌دانید، ارتودنسی انواع مختلفی دارد که هر فرد متناسب با بودجه مدنظر خودش و همچنین تشخیص متخصص ارتودنسی، می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند. در ادامه ابتدا کمی درباره انواع ارتودنسی می‌گوییم و بعد هزینه هر کدام از آن‌ها را خواهیم گفت. همچنین این مورد را در نظر بگیرید که هزینه ارتودنسی فک پایین یا بالا، کمی بیش از 50 درصد هزینه ارتودنسی هر دو فک بالا و پایین است.

چند نوع ارتودنسی داریم؟

انواع مختلفی ارتودنسی داریم. مثلا خود ارتودنسی نامرئی، شامل لینگوال، سرامیکی و الاینر شفاف است. از طرفی وقتی ارتودنسی ثابت می‌گوییم، ارتودنسی لینگوال و سرامیکی هم شامل آن است.

اگر بخواهیم ارتودنسی‌ها را به دو دسته مرئی و نامرئی دسته بندی کنیم:

 ارتودنسی مرئی (به انگلیسی: Visible Orthodontic): این نوع ارتودنسی را حتما دیده‌اید. همان‌هایی که کاملا مشخص هستند و معمولا رنگ تیره دارند. البته برخی افراد هم براکت رنگی می‌گذارند که خب، زیبایی بیشتری ایجاد می‌کند. ارتودنسی مرئی معمولا از انواع ثابت است. یعنی نمی‌توانید آن را از دهان‌تان خارج کنید.

 ارتودنسی نامرئی (به انگلیسی: Invisible Orthodontics): این نوع به شکلی است که وقتی در دهان‌تان است یا مشخص نیست یا اگر فرد خیلی به شما نزدیک شود می‌تواند آن را ببیند. مثلا اگر ارتودنسی ثابت با سرامیک بزنید، رنگ آن مشخص نیست یا مثلا ارتودنسی لینگوال، کاملا نامشخص است. البته عادت کردن به آن، کمی سخت است.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی متحرک



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اولین بار در ایران از سال 1987 ،تخصص ارتودنسی به عنوان اولین تخصص دندانپزشکی پذیرفته شده است. قابل ذکر است که در اواخر دهه ۵۰ ، همزمان با گسترش مفاهیم ارتودنسی،زمینه لازم برای آغاز فعالیت‌های تخصصی ارتودنسی در ایران فراهم آمد و به دنبال آن فارغ التحصیلان این رشته، فعالیت طبابت خود را به عنوان متخصص ارتودنسی، آغاز نمودند.

دندانپزشکان پس از خاتمه دوره شش ساله دندان پزشکی عمومی با قبولی در آزمون پذیرش دستیاری، به دوره تخصصی ارتودنسی به مدت سه سال تحصیلی و به منظور درمان ناهنجاری‌های دندانی فکی وارد می شوند. بنابراین متخصص ارتودنسی دندان دارای مهارت دندانپزشکی عمومی و تخصص ارتودنسی به طور همزمان می‌باشد.

روش تشخیص دندان پزشک متخصص ارتودنسی :

برای تشخیص دندان پزشک متخصص ارتودنسی باید در جست و جوی کلمه «متخصص» در مهر طبابت و روی کارت ویزیت و یا تابلو باشیم. زیرا وزارت بهداشت و سازمان نظام‌پزشکی تنها به پزشکان متخصص ارتودنسی اجازه قید این کلمه را می‌دهد.علاوه بر این می توانیم با جست‌و‌جو در سایت سازمان نظام پزشکی کل کشور نسبت به متخصص بودن دکتر خود اطمینان یابیم.

تفاوت بین دندان پزشک عمومی و متخصص ارتودنسی

احتمالا تفاوت بین دکتر دندانپزشک و متخصص ارتودنسی دندان  با توجه به تشابه ظاهری روند درمانی هر دو که در ناحیه دهان ودندان صورت می‌گیرد، آنطور که باید نمایان نیست. اما با این وجود، دندانپزشک و متخصص ارتودنسی به لحاظ درجه تخصصی و نوع خدمات درمانی که به بیماران ارائه می‌دهند تفاوت‌هایی دارند

دندانپزشک به پزشکی گفته می‌شود که با گذراندن دوره ۶ ساله دندانپزشکی، به انجام درمان‌های عمومی دهان و دندان نظیر پرکردن دندان، عصب کشی،کشیدن دندان،پروتز های دندانی یاجرمگیری می‌پردازند. و لازم به ذکر است که درمان ناهنجاری‌های دندانی فکی برعهده‌ی دندانپزشک عمومی نمی‌باشد. پس می‌توان گفت که متخصص ارتودنسی، به دکتر دندانپزشکی گفته می‌شود که علاوه بر گذراندن دوره‌ی عمومی به گذراندن دوره تخصصی در جهت آموزش علمی درمان مشکلات و ناهنجاری‌های دندانی- فکی می‌پردازد.

زمان مراجعه به دندان پزشک متخصص ارتودنسی :

در زیر به ارائه برخی از عواملی می‌پردازیم که به دنبال آن، شما نیاز به مراجعه به یک متخصص ارتودنسی پیدا خواهید کرد:

افتادن زود یا دیرد ندانهای شیری

دندان درد

دندانهای نامرتب، بیرون زده یا خارج از قوس

انحراف فک یا صدای فک موقع باز و بسته کردن دهان

مشکل در صحبت کردن

گاز گرفتن گونه یا تماس دندانهای جلویی پایین با سقف دهان

مشاهده فاصله بین قوس دندانی بالا و پایین حین بستن دهان

عدم تعادل صورتی

دندان قروچه

داشتن فک هایی که جلوتر یا عقبتر ازحالت نرمال باشند

بیشتر بخوانید : هزینه ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی زیبایی دندان چیست ؟

از قدیم تا به الان و در تمام دنیا داشتن دندان های زیبا، سفید و مرتب یکی از یکی از معیار ها و هم چنین نماد های زیبایی بوده است. در هنگامی که شخصی را ملاقات می کنید و در هنگام صحبت کردن با او به طور نا خودآگاه به دندان هایش نگاه می کنید که آیا ردیف است یا خیر.

هر چقد که زیبا و ردیف تر باشد لبخند شما نیز بسیار جذاب تر و زیبا تر به نظر می رسد. گاهی اوقات افراد به دلایل مختلف که بیشتر آن مربوط خرابی آن قسمت است به دکتر جراحی زیبایی دندان مراجعه می کنند. همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله هزینه ترمیم و زیبایی دندان را نیز بخوانید.

انجام ارتودنسی

به هر حال کسانی که نیش دارند، با توصیه ی دندانپزشک بهترین روش برای آن ها انجام ارتودنسی است که با استفاده از این روش دندان های آن ها مرتب می شود و هم چنین دیگر خبری از وجود نیش نسیت. اما گاهی اوقات نهفتگی نیش بسیار خفیف بوده است و نیازی به ارتودنسی نیست و پزشک می تواند با جراحی لثه آن را رفع کند.

بهتر است که بدانید نوع درمان نیش به موارد مختلفی بستگی دارد، مانند این که کدام یک از آن ‌ها نهفته است، شدت نهفتگی آن چقدر است و هم چنین موقعیت قرار گرفتن نیش نهفته در داخل فک چگونه است.

بیشتر بخوانید : هزینه ارتودنسی

جراحی های زیبایی دندان

امروزه خیلی از افراد به جراحی روی آورده اند که به وسیله ی آن لبخند به اصطلاح هالیوودی داشته باشند.

این افراد برای این کار باید به دندانپزشک مراجعه کنند، در واقع دندانپزشک زیبایی همان دندانپزشک ترمیمی است که با مفاهیم زیبایی دندان و لثه آشنایی کامل دارد. هم چنین پزشک در طراحی لبخند زیبا و انواع مواد دندانپزشکی باید آشنا باشد.

دندانپزشک باید سطح بالایی از مهارت های زیبایی شناختی را داشته باشد و هم چنین محدودیت های روش های متفاوت ترمیم زیبایی را بداند تا توانایی این را داشته باشد که در جلسات مشاوره با طرح درمان مناسب به بیمار این اطمینان را دهد که به نتیجه ی مطلوب و رضایت بخش و لبخند زیبا برسد.

پزشکان به افراد توصیه می کنند که بعد از یک مدت مشخص به جرم گیری آن قسمت بپردازند، چرا که این کار بسیار مفید است.

این روش به این صورت است که دندانپزشک آن قسمت را به طور کامل جرم گیری می ‌کند و رسوبات آهکی موسوم به جرم دندان یا تار تار و دیگر سموم باکتریایی را که به سطح ریشه چسبیده ‌اند را با استفاده از پوسته ‌ریزی با دست، ابزار اولتراسوند و یا استفاده از لیزر می‌ زداید. هم چنین گاهی اوقات نیاز به بی‌ حسی موضعی وجود دارد تا در هنگام کار بیمار دردی را احساس نکند.

باندینگ

در این قسمت به موارد استفاده از باندینگ می پردازیم:

پر کردن با کامپوزیت در مواردی که آن قسمت پوسیده شده باشد، عوض کردم ترمیم های آمالگام قدیمی با تکنیک باندینگ جهت زیبایی بیشتر برای فرد، اصلاح لب پر شدن آن قسمت، پوشاندن بخشی از ریشه که بر اثر تحلیل لثه بیرون زده است، بستن فاصله آن قسمت با استفاده از تکنیک باندینگ، بلند کردن طول آن ها،

اصلاح فرم آن قسمت با کمک تکنیک باندینگ، اصلاح خط لبخند در بسیاری موارد بدون انجام درمان اورتودنسی با این این روش امکان پذیر می باشد.

 

سوالی که به وجود می آید این است هزینه باندینگ چقدر است؟ در این باره باید بگوییم که هزینه باندینگ، بستگی به مواد مورد استفاده در انجام کار و هم چنین دستمزد دندانپزشک، نوع درمان یا ترمیم سطحی دارد.

ولی در نهایت برای دانستن دقیق هزینه آن بهتر است که به مطب پزشک مراجعه کنید و مستقیما از او سوال کنید چرا که پزشک با حوصله به تمامی سوالات شما پاسخ می دهد.

بیشتر بخوانید :



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 552
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

طلا وسیله‌ای است که در طول زمان ارزش خود را حفظ می‌کند. حتی در بعضی مواقع، ارزش آن افزایش می‌یابد و می‌توانید بعد از چند سال از خرید آن سود نیز بکنید. اگر می‌خواهید بعداً پول نقد را داشته باشید و در حال حاضر امکان نگه داشتن آن را ندارید، می‌توانید روی طلا و جواهرات قیمت بالاتر سرمایه گذاری کنید.

بر اساس اعلام بانک مرکزی جهان، سرمایه گذاری بر روی طلا در دسته بندی A سرمایه گذاری‌ها قرار می‌گیرد. این بدان معنی است که آنها آن را به عنوان یک سرمایه گذاری خوب به شدت توصیه می‌کنند، زیرا ارزش آن با گذشت زمان یا با تورم کاهش نمی‌یابد.

مردم منطقه شرقی جهان مانند ما ایرانیان، هندی‌ها و چینی‌ها علاقه و ارادت خاصی به جواهرات و انواع طلا دارند. این بخش از جهان مدت‌هاست که به سرمایه گذاری در جواهر و طلا اعتقاد دارند و این فلز گرانبها را می‌خرند تا روزی در آینده از سود آن استفاده کنند

پس از سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، سهام و اوراق قرضه، سومین سرمایه گذاری پر طرفدار سرمایه گذاری در جواهر و طلا به شمار می‌آید. نکته مثبت در مورد سرمایه گذاری روی طلا و جواهر و خرید سرویس طلا این است که به هیچ وجه شامل مالیات نمی‌شود. همچنین این نوع سرمایه گذاری در هر زمان قابل تبدیل به پول است و می‌توانید آن را در هر جای دنیا با خود ببرید.

فقط باید مراقب باشید که در فصولی که قیمت جواهر و طلا بسیار بالا است و حالت حبابی دارد، سراغ خرید نروید. این زمان، همان زمانی که صفوف و هجوم مردم برای خرید بسیار زیاد می‌شود و به همین خاطر، قیمت در آن زمان قیمت واقعی نخواهد بود و حباب است.

فقط باید مراقب باشید که در فصولی که قیمت جواهر و طلا بسیار بالا است و حالت حبابی دارد، سراغ خرید نروید. این زمان، همان زمانی که صفوف و هجوم مردم برای خرید بسیار زیاد می‌شود و به همین خاطر، قیمت در آن زمان قیمت واقعی نخواهد بود و حباب است

خرید آنلاین طلا به این صورت تنها تفاوتی که با خرید طلای دست دوم دارد این است، که از نظر کیفیت و ظاهر آن تمیزتر و زیباتر است. برای کسانی که قصد استفاده از طلا و جواهر را ندارند، خرید طلای دست دوم و کم اجرت می‌تواند گزینه خوبی باشد و به راحتی به جواب سوال آیا طلای دست دوم بخریم می‌رسند. وقتی صحبت از فروش جواهر می‌شود، شما متوجه کمی تفاوت قیمت با آن قیمتی که خریدید می‌شوید. به این نکته حتما توجه کنید که جواهر و طلای گران قیمت به معنای ارزشمند بودن آن نیست.

تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در طلا یک تعهد است. باید قبل از هر کاری، همه چیز را بررسی کنید. باید خود جواهرات را بررسی کنید. جواهرفروشی‌ها و طلافروشی‌های معتبر را شناسایی کنید. میزان بودجه خود را مشخص کنید و ... .

بازده این سرمایه زیاد است و باید در مورد بازدهی نیز بسیار تحقیق کنید. شما همچنین باید برای مدیریت و حفظ این سرمایه گذاری از نظر مالی آماده باشید. جواهر و طلا برخلاف زمانی که پول را در بانک می‌گذارید، یک سرمایه گذاری فیزیکی و ملموس است. می‌توانید آن را نگه دارید و حتی از آن استفاده کنید.

بیشتر از فکر کردن به سرمایه گذاری روی جواهر، شما باید به نحوه و مکان نگهداری از این فلز گرانبها فکر کنید، جایی که هیچ کس غیر از شما نتواند به آن دسترسی داشته باشد.

شاید یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف این نوع سرمایه گذاری این است، که در خانه بسیار خطرناک است و نمی‌توان جلوی دزدیده شدن آن را گرفت. نگهداری جواهر در خانه باعث به وجود آمدن یک نوع شک دائمی و پارانویا می‌شود.

منبع : https://www.asby.ir/



:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

واضح‌ترین دلیل برای خوب بودن خرید طلا و  سرمایه گذاری روی آن ، نوع جنسی است که این فلز دارد. جواهر به هیچ عنوان خراب نمی‌شوند و تا پایان عمر مانند روز اول باقی می‌ماند. به همین دلیل است که شاهد این هستیم که طلا و جواهر در خانواده‌ها به صورت ارثی دست به دست می‌چرخد و از مادربزرگ به نوه و نتیجه می‌ر‌ٰسد.

با تغییر در اوضاع اقتصادی و مشکلات داخلی، طلا و جواهر تحت تأثیر قیمت تورم یا تغییرات اقتصادی قرار نمی‌گیرند. این بدان معنی است که جواهر و طلا همیشه ارزش خود را دارند و هر زمان می‌توانید آنها را به عنوان سرمایه بفروشید و از پول آن استفاده کنید.

بسیاری از کسانی که تا به امروز طلا و جواهر داشتند شنیدیم که از سودی که هنگام فروش داشتند، تعریف کردند و از آن راضی بودند. اگر در وسایل خود طلا و جواهر دارید و به پول آنها نیاز دارید، می‌توانید در زمانی که قیمت طلا بسیار بالا است و به اصطلاح حباب است، آن را بفروشید تا سود زیادی کسب کنید.

بیشتر بخوانید :

جوانب مثبت و منفی سرمایه گذاری در جواهر

جوانب مثبت

این فلز در جهان ارزش دارد و می‌توانید به جای پول نقد در مواقع سخت از آن استفاده کنید.

این یک سرمایه گذاری است که می‌توانید آن را استفاده کنید و همچنین با سود آن را بفروشید.

جواهرات از طلا درست شدند که فلز آن ماندگار است و زنگ نمی‌خورد.

همیشه مد است.

جوانب منفی

این فلز گرانبها مشکل در مورد نگهداری دارد. برای نگه داشتن آنها باید وسیله‌ی مناسب داشت و یا آن را در صندوق‌های امانات گذاشت که خب هزینه‌بر هستند.

جواهر و طلا مانند دیگر سرمایه گذاری‌ها مانند طلا درآمد ماهانه برای شخص به همراه ندارد. جواهر فقط وسیله‌ای ارزشمند است که از فروش آن می‌توانید سود کنید.

وجود سنگ و نگین در جواهر باعث کاهش قیمت آن هنگام فروش می‌شود و مانند طلای خام سود ندارد.

اگر طلا را دست اول بخرید باید هزینه اجرت ساخت بدهید که خب این برای شما به صرفه نخواهد بود.

منبع : طلا فروشی اینترنتی آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()