نوشته شده توسط : رعنا

در طول درمان ارتودنسی ممکن است مجبور به پرداخت یک سری هزینه های جانبی شوید.در ادامه چند مورد از هزینه های جانبی ارتودنسی که باعث بالارفتن قیمت درمان ارتودنسی می شود را برای شما نام می بریم:

مشاوره اولیه و ارزیابی تخصصی

در اولین جلسه از ارتودنسی شما باید ویزیت و ارزیابی شوید.برخی از متخصص های ارتودنسی برای این جلسه هزینه ای دریافت نمی کنند.اما برخی کلینیک ها ممکن است برای ارزیابی دندان ها هزینه جداگانه ای دریافت کنند.

جرم گیری و بلیچینگ دندان برای تمیز کردن دندان ها

چنان چه تصمیم دارید دندان های خود را ارتودنسی کنید قبل از نصب دستگاه تمامی دندان های خود را جرم گیری کنید یا با بلیچینگ تمیز کنید.ارتودنسی درمانی طولانی مدت است و معمولا در طی آن دندان ها کثیف شده و جرم می گیرند.انجام جرم گیری در طول ارتودنسی عملی دشوار است بنابراین بهتر است قبل از ارتودنسی دندان هایتان را جرم گیری کنید.

گرفتن عکس با اشعه ایکس از وضعیت دهان و دندان هایتان

در مراحل قبل ارتودنسی،بعد یا در حین آن باید به کمک اشعه ایکس از دندان های خود تصاویری تهیه کنید تا متخصص ارتودنسی روند صاف شدن دندان های شما را با دقت زیر نظر بگیرد و از روند صاف شدن دندان ها اطمینان حاصل کند.این کار توسط متخصص ارتودنسی انجام می شود و برای گرفتن هر عکس شما باید هزینه پرداخت کنید.این هزینه خیلی بالا نیست.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی کودکان

چرا در هیچ جایی قیمت ارتودنسی را دقیق بیان نمیکنند؟

احتمالا بار ها و بارها برای شما هم پیش آمده که عبارتی مانند قیمت ارتودنسی را در اینترنت سرچ می کنید اما نمی توانید به جواب دقیق و مشخصی برسید.اصولا هیچ گاه قیمت مشخصی برای ارتودنسی درج نمی کنند زیرا عوامل زیادی بر روند درمان و پروسه ارتودنسی تأثیر گذار است.مشکل و شدت ناهنجاری های هر فرد متفاوت است.همه افراد را نمی توان با یک روش درمان کرد و همه مراحل درمان شبیه به هم نیستند.عده ای ناهنجاری دندانشان جزئی است اما برخی دیگر با مشکل شدید و جراحی فک روبرو هستند.

به عبارت دیگر مدت زمان درمان و نوع دستگاه های ارتودنسی به کار رفته برای هر فرد متفاوت است.همه این عوامل باعث می شود نتوان قیمت دقیقی برای ارتودنسی مشخص کرد.برای آگاهی از قیمت دقیق پیشنهاد می شود به صورت حضوری به کلینیک ارتودنسی مدنظر خود مراجعه کرده و پس از معاینه قیمت ارتودنسی را بپرسید.

بیشتر بخوانید : علت دندان درد چیست؟



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هنگامی که باردار می شوید ، بدن شما تغییرات فیزیولوژیکی زیادی را پشت سر می گذارد و تعداد زیادی فعالیت و روش انجام می شود که باید در این مدت از آنها دوری کنید. سوالی که اغلب در جراحی دهان و فک و صورت به وجود می آید این است که آیا درمان ایمپلنت در دوران بارداری ایمن است یا خیر.

پاسخ کوتاه این است که شما می توانید بعد از سه ماهه اول کاشت دندان را بگیرید. اما ، مگر اینکه نیاز فوری پزشکی وجود داشته باشد ، اکثر دندانپزشکان و جراحان دهان و دندان توصیه می کنند که منتظر بمانید تا بیمار دیگر باردار نباشد و دلایل آن ها را بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید : هزینه ایمپلنت

پرتونگاری دندان برای زنان باردار بی خطر است ، اما خطرات مرتبط با قرار گرفتن کودک متولد نشده با مقدار کمی از اشعه مورد استفاده در رادیولوژی وجود دارد. اگرچه اشعه ایکس تشخیصی دندان فقط روی ناحیه دهان تمرکز دارد ، بسیاری از افراد از ایمنی اشعه ایکس در حین بارداری جلوگیری می کنند.

بی حس کننده ها و بیهوشی – مطالعات نشان می دهد که درمان دندانپزشکی با بی حسی موضعی در دوران بارداری بی خطر است ، اما توصیه می شود از بیهوشی عمومی که باعث بیهوش شدن شما می شود ، خودداری کنید.

استرس – انجمن بارداری آمریکا می گوید سطح بالای اضطراب در یک مادر انتظار می تواند بر رشد کودک تأثیر بگذارد. جراحی انتخابی احتمالاً در مدت زمان استرس زا باعث نگرانی های غیرضروری خواهد شد. اگر وضعیت اضطراری نیست ، منتظر بمانید تا کودک شما به دنیا بیاید تا کاشت دندان را انجام دهد.

نکته : به طور کلی بهتر است انجام همه پروسه های ترمیم و زیبایی دندان مثل ونیر کامپوزیت ، لمینت  دندان و ... تا پایان دوره بارداری به تعویق بیفتد

در ادامه به 5 دلیل اصلی پرداختیم که چرا نباید ایمپلنت دندان را در دوره بارداری انجام دهید

1. افزایش خطر عوارض

بارداری یک عارضه منعکس کننده نیست ، نه خیر ، در برابر داشتن کاشت دندان نیست ، زیرا این یک عمل جراحی است ، بهتر است کودک خود را در معرض خطر قرار ندهید مگر اینکه نیاز فوری پزشکی داشته باشد. کاشت دندان یک ماده تیتانیومی ریز است که برای نگه داشتن دندان مصنوعی به استخوان فک وارد می شود. قبل از اینکه دندان مصنوعی نصب شود ، استخوان فک برای بهبود و فیوز نیاز به زمان دارد. هرگونه جراحی در دوران بارداری مملو از عوارض است و در صورت انتخاب بهتر است از آن جلوگیری شود.

2- بعد از به دنیا آمدن نوزاد ، ایمپلنت ها به بهترین شکل قرار می گیرند

پس از به دنیا آمدن کودک شما ، می توانید به محض آماده شدن ، برای کاشت دندان خود به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر سالم و خوشحال هستید ، دلیلی برای تأخیر وجود ندارد. در صورت شیردهی ، دندانپزشک بهترین راه حل را به شما توصیه می کند. پس از عمل جراحی و دوره بهبودی ، دندان مصنوعی شما توسط تکنسین های ماهر ما با کمک فن آوری های نوین ساخته می شود. رنگ ، شکل و اندازه و همچنین عملکرد دندان جدید شما جایگزینی عالی خواهد بود و به زودی اعتماد به نفس شما را بازیابی می کند. با اولین لبخند کودک ، شما نیز لبخند خواهید زد.

3. بهترین کار برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس

4. از بیهوشی خودداری کنید

5- استرس را کاهش دهید

منبع : کلینیک دندانپزشکی بارداری تاج



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

این مقاله در پاسخ به این سوال نوشته شده است: آیا بلیچینگ دندان پر شده امکانپذیر است؟ برای شنیدن پاسخ دکتر آرش راد با ما همراه باشید. برای سفید شدن دندان سه روش کلی وجود دارد: ونیر کامپوزیت، لمینت و بلیچینگ. در روش بلیچینگ نمیتوان به اندازه دو روش دیگر انتظار سفید شدن دندان ها را داشت. در واقع دندان تنها دو الی سه درجه روشنتر می شود که این میازن بسته به دندان هر فرد متفاوت است.

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ ماده ای است که باعث می شود رنگدانه های رسوب کرده دندان، اکسید شود و از بین برود. این اتفاق به مرور زمان می افتد. در واقع ماده سفیدکننده یا پراکسید هیدروژن به قسمت های زیرین مینا در عاج نفوذ می کندو رنگ دندان را روشن تر می شود. برای بلیچینگ دو روش متفاوت متفاوت وجود دارد که مراحل و هزینه های آن متفاوت است.

بلیچینگ و حساسیت دندان:

در روش home این مواد توسط بیمار داخل تری مخصوص بلیچ گذارده می شود و به مدت یک ساعت قبل از انجام بلیچ و به مدت نیم ساعت بعد از انجام بلیچ داخل دهان گراشته می شود. در روش office ماده ضد حساسیت دندان توسط دندانپزشک به مدت ده دقیقه روی دندانها قرار داده می شود.

بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان

اما سوال اصلی:

آیا بلیچینگ دندان پر شده امکانپذیر است؟

در بلیچینگ دندان پر شده , ماده بلیچ روی مواد ترمیم دندان ، ونیر کامپوزیتی و سرامیکی و روکشها اثری ندارد و فقط خود دندان را روشن تر میکند. به عبارتی مواد پرکردنی، سرامیکها در برابر ماده بلیچ تغییر رنگ نمی دهند. بنابراین نمیتوان از مواد بلیچینگ دندان بر روی سطحی غیر از خود دندان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید : کاشت ایمپلنت



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هزینه هایی که برای زیبایی دهان و دندان خود انجام می دهیم، به عوامل مختلفی بستگی دارد، که عبارتند از:

۱. نوع عمل زیبایی

نوع عمل جراحی یکی از فاکتورهایی است که در تعیین هزینه های ترمیم و زیبایی دندان نقش مهمی ایفا می کند؛ چون که هر کدام از انواع روش های ترمیم و زیبایی دندان ( هزینه لمینت دندان ،هزینه کامپوزیت ، هزینه بلیچینگ دندان و...) هزینه خاص خود را دارد.

۲. نحوه انجام عمل زیبایی

نحوه انجام عمل زیبایی نیز یکی از فاکتورهای است که نقش مهمی در تعیین هزینه های ترمیم و زیبایی دندان ایفا می کند. دندانپزشک متخصص ترمیم و زیبایی در زمان انجام عمل زیبایی از روش ها و مهارت های خاصی پیروی می کند که بر اساس نوع عمل زیبایی متغیر خواهد بود.

۳. مدت زمان درمان

مدت زمان درمان نیز یکی از فاکتورهای است که نقش مهمی در تعیین هزینه های ترمیم و زیبایی دندان ایفا می کند. در طی مدت درمان بیمار باید مراقبت های بهداشتی، درمانی انجام دهد و دارو و مواد درمانی خاصی مصرف کند که این ها بدون صرف هزینه ممکن نخواهد بود. پس هر چقدر بیمار به رعایت این نکات پایبند باشد، مدت زمان کمتری صرف درمان می شود و همچنین حجم داروی کمتری مصرف می شود و بالتبع آن هزینه کمتری برای این منظور صرف خواهد شد.

۴. موقعیت جغرافیایی کلینیک درمانی

موقعیت جغرافیایی کلینیک درمانی بیشترین تاثیر گذاری را بر روی هزینه رفت و آمد ما برای ترمیم و زیبایی دندان دارد. هزینه درمان در کلینیک های پایین شهر به نسبت کلینیک های بالای شهر کم تر است؛ پس سعی کنید کلینیک درمانی را انتخاب کنید که مسیر رفت و آمد آن نزدیک باشد و در عین حال  کیفیت کار آن نیز بالا باشد.

۵. میزان مهارت و تخصص دندانپزشک ترمیم و زیبایی

میزان تخصص و مهارت متخصص ترمیم و زیبایی یکی از فاکتورهای مهمی است که نقش مهمی در تعیین هزینه های ترمیم و زیبایی دندان دارد. هر چقدر دندانپزشک دارای تخصص و مهارت بالایی باشد، در عین حال هزینه دریافتی آن نیز افزایش می یابد. به عبارت دیگر هر چقدر تخصص و مهارت دندانپزشک بالا رود، به همان اندازه هزینه دریافتی آن نیز بالا می رود.

۶. رعایت نکات بهداشتی و درمانی توسط بیمار

رعایت نکات بهداشتی و درمانی توسط بیمار یکی از فاکتورهای مهمی است که نقش مهمی در تعیین هزینه های ترمیم و زیبایی دارد. رعایت این نکات به انجام سریع تر عمل ترمیم و زیبایی دندان ها کمک می کند که این کار باعث صرفه جویی در هزینه و وقت بیمار می شود.

هزینه های جانبی نیز یکی دیگر از فاکتورهای مهمی است که نقش مهمی در تعیین هزینه های ترمیم و زیبایی دندان دارد. از انواع هزینه های جانبی می توان به حق ویزیت، هزینه رفت و آمد، هزینه های آماده سازی قبل از عمل و عکسبرداری و… اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : هزینه ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری معمولا چندین گزینه پیش رو دارند بازار سرمایه که در آن می توانند سهام یا اوراق قرضه دولتی و خصوصی را بخرند می توانند در بانکها سپرده گذاری کنند و از قبل این سپرده گذاری درصد سود ثابتی بگیرند می توانند در مستغلات سرمایه گذاری کنند و از تفاوت قیمت سود گیری کنند.بسته به ریسک طلبی فرد گزینه های سرمایه گذاری متفاوت است.اما سرمایه گذاری با خرید طلا در چه شرایطی انجام می شود.برخی اعتقاد دارند سرمایه گذاری روی طلا یک نوع سرمایه گذاری مرده است و فقط ارزش حفظ پول دارد اما برخی دیگر نظری متفاوتی دارند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید طلای اینترنتی

آنچه مشخص است نگهداری طلا بازده مشخص و مطمئنی ( نظیر سود سپرده‌های بانکی یا اوراق قرضه ) به دنبال نخواهد داشت زیرا قیمت طلا در معرض نوسان است بنابراین وقتی یک سرمایه گذار تصمیم می گیرد دارایی خود را به طلا تبدیل کند ریشه در دو نوع ذهنیت دارد یا تصور می کند قیمت طلا در بازار افزایشی خواهد بود که در این  حالت با نوعی رفتار سفته بازارنه یا شرط بندی روبرو هستیم.حالت دیگر نوعی اطمینان خاطر است طلا دارایی امن است برخی سرمایه گذاران با هدف حفظ قدرت پول خود طلا می خرند در کشورهایی که تورم بالا دارند این رفتار می تواند زیاد به چشم بخورد در این حالت طلا به عنوان یک پناهگاه شناخته می شود.زیرا  گزینه‌هایی (نظیر خرید‌سهام ) به هرحال خطر از دست دادن اصل سرمایه را با خود دارند.اما طلا در بلند مدت بری از چنین خطری است.

منبع : https://www.asby.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

قیمت دلار در بازار جهانی دو نقش دارد؛نقش عملیاتی و نقش مبنایی.در حالت اول بسیاری از کالاها و داد ستدها بر مبنای دلار انجام می شود. در حالت دوم ممکن است کالا یا خدمت داد و ستد شده با ارزهای دیگر انجام شود؛ اما مبنای قیمت گذاری دلار باشد.بنابراین دلار به واسطه این دو نقش در اقتصاد جهان یکی از ارزهای مسلط به حساب می‌آید.به همین واسطه نیز تقویت و تضعیف دلار می‌تواند با برخی کالاها رابطه عکس داشته باشد.

یکی از کالاهایی که دلار با آن رابطه معکوس دارد اونس طلا است.به این حالت که هر گاه دلار تقویت می شود اونس تضعیف می شود و عکس آن هر گاه دلار تضعیف می شود قیمت اونس تقویت می‌شود.برای اینکه این رابطه به صورت ملموس‌تری درک شود؛ فرض کنید در اقتصاد جهان فقط دو ارز دلار و یورو وجود دارد.در فرض دوم قیمت یک اونس طلا ۱۵۹۴ دلار و ۱۲۲۳ یورو در نظر گرفته می‌شود و بالاخره در فرض سوم نرخ تبدیل یا نرخ برای  یورو به دلار ۳۰۳/۱ (11/1) در نظر گرفته شود.

در این حالت خریداران آمریکایی برای خرید هر اونس طلا  ۱۵۹۴ دلار می بپردازند در مقابل اروپایی‌ها نیز ۱۲۲۳ (1434) یورو بابت خرید و فروش هر اونس طلا رد و بدل می کنند.حال به هر دلیل ارزش برابری یورو به دلار از ۳۰۳/۱ دلار به ۴/۱  افزایش یابد.یعنی برای هر یک یورو یک دلار و چهار سنت پرداخت شود

در این حالت اگر قیمت طلا در سطح۱۵۹۴ دلار تثبیت شود، قیمت طلا برای دارندگان یورو که با دارندگان دلار معامله می‌کنند به ۱۱۳۸ یورو تنزل پیدا خواهد کرد. برای امتحان می توانید نرخ دلاری طلا را بر نرخ برابری یورو به دلار تقسیم کنید تا تفاوت ها را به صورت ملموس تری دریابید. در این حالت، تعادل خرید و فروش میان صاحبان یورو و دلار از بین می رود زیرا فروشندگان طلا در حوزه یورو علاقه کمتری به فروش طلای خود  به قیمت ۱۵۹۴ دلار خواهند داشت زیرا یورو کمتری از این فروش عاید آنها خواهد شد در مقابل خریداران طلا در حوزه یورو علاقه بیشتری دارند که طلای با قیمت ۱۵۹۴ دلار را بر مبنای یورو خریداری کنند زیرا می توانند یورو کمتری بپردازند اما طلای بیشتری صاحب شوند.

در این وضعیت بنابراین با پیشی گرفتن تقاضا از عرضه، باید قیمت طلا به یورو بیشتر از ۱۱۳۸ یورو بشود. اگر قرار باشد که قیمت طلا به یورو بیشتر از ۱۱۳۸ بشود، اجبارا با توجه به نرخ برابری ۴/۱، قیمت طلا به دلار باید بیشتر از ۱۵۹۴ باشد. تضعیف دلار نسبت به یورو به دلیل وجود دلار‌های بیشتر نسبت به یورو اتفاق می‌افتد و چون دلار بیشتری برای خرید طلا وجود دارد، می‌توان گفت که تحت شرایط این مثال، تعادل قیمتی برای طلا در قیمت ۱۷۱۲ دلار اتفاق خواهد افتاد.

رفرنس : فروشگاه آنلاین طلا و جواهر

منبع : آزادی گلد



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هنگامی که به چین و چروک فکر می کنید، ممکن است به آنابوتولینم توکسین A (بوتاکس) فکر کنید. این روش یک داروی تجویزی رایج است که برخی افراد برای صاف کردن چین و چروک از آن استفاده می کنند. اما در مورد بوتاکس بو چه میدانید؟ موهای روی سر شما، مانند پوست شما نیز تمامیت و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. درست مانند بوتاکس محصولات جدید مو به بازار عرضه شده که به صاف و یکدست شدن، پرشدن و کاهش ریزش مو کمک میکنند. این مواد به عنوان بوتاکس براب موها شناخته میشوند. آنچه در این مقاله میخوانید درباره این روش است. تمام نکات ذکر شده در این مقاله از دوره آموزش کار با مواد، آموزش پوست و سایر آموزش های آرایشگری از سالن الماس نشان است.

آیا بوتاکس مو واقعا حاوی بوتاکس است؟

بوتاکس برای موها در واقع حاوی عنصر سم بوتولینوم که عنصر اصلی بکار رفته در بوتاکس میباشد نیست. در عوض، این نامگذاری تنها یک اسم است که براساس نحوه عملکرد محصول ساخته شده است. بوتاکس مو درست مانند بوتاکس و سم بوتولینیوم با شل کردن عضلات و صاف کردن پوست عمل می کند، با این تفاوت که بوتاکس کردن مو با پر کردن و حجم دادن به تارهای مو باعث صاف و یکدست شدن آن ها میشود.

بیشتر بخوانید : آموزش اکستنشن مو

بوتاکس از چه موادی تشکیل میشود؟

بوتاکس مو در واقع یک درمان مو با تهویه عمقی است که رشته های مو را با مواد پرکننده یا فیلر، مانند کراتین می پوشاند. این درمان در هر قسمت از موهای شکسته یا نازک یا مات در نظر گرفته میشود. بهترین محصولات بوتاکس حاوی مواد زیر هستند:

  • روغن خاویار
  • پپتید BONT-L
  • ویتامین B-5
  • ویتامین های E
  • کمپلکس کلاژن

چه کسانی میتوانند موهایشان را بوتاکس کنند؟

در صورت داشتن هر کدام از موارد زیر می توانید از بوتاکس مو استفاده کنید:

  • مو خوره داشتن
  • موهای بسیار نازک، فاقد حجم و مات
  • موی آسیب دیده
  • موهای وز

بیشتر بخوانید : آموزش شینیون مو

آشنایی با مراحل بوتاکس کردن مو

برعکس بوتاکس هایی که برای صورت، لب و بخش های دیگر بدن تزریق میشود ما در این روش هیچگونه تزریقی نداریم بلکه استعمال مستقیم به مو داریم. بوتاکس مستقیما روی رشته های موی شما اعمال میشود تا به تهویه بهتر موها کمک شود. مراحل انجام بوتاکس مو عبارتند از:

شروع کار با شستشوی موها با شامپو است تا کوتیکول های مو و رشته های موی شما از هم جدا شده و برای اعمال بوتاکس آماده شوند.

سپس محصول را از ریشه تا نوک مو مالیده و ماساژ میدهند. بوتاس از ۲۰ تا ۹۰ دقیقه روی موهای خیس و شسته شده باقی میماند.

برخی از آرایشگران قبل از خشک کردن مو مواد را از مو پاک میکنند و برخی دیگر صبر میکنند تا مو خشک شود و بعد مواد را پاک کنند تا بوتاکس به راحتی به عمق مو نفوذ کند.

نتایج درمان مو با بوتاکس را بلافاصله بعد از خشک شدن موهای خود مشاهده خواهید کرد.

قیمت بوتاکس مو چقدر است؟

هزینه درمان با بوتاکس از ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار و به بالا متغییر است. قیمت ها بر اساس محل انجام بوتاکس (خانه یا آرایشگاه) و همچنین بر اساس موقعیت جغرافیایی متفاوت است. اگر درمان بوتاکس را در سالن انجام میدهید، قبل از مراجعه حتما قیمت بوتاکس مو را از آرایشگاه بپرسید.



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی مناسب افرادی است که دندان هایی با حالت نامناسب دارند و می خواهند دندان های خود را با کمک ارتودنسی ردیف کنند. ارتودنسی برای تمامی سنین مناسب است. برای دریافت مشاوره و نحوه درمان و نوع ارتودنسی می توانید به سیمادنت کلینیک مراجعه نمایید و با ارتودنسی اقساطی به راحتی درمان را آغاز کنید و از پرداخت هزینه یکجا بپردازید. این روش برای افرادی مناسب است که جلسات درمانی آن ها طولانی است. در طول جلسات درمان می توان هزینه ها را پرداخت نمود.

ارتودنسی دارای مزایای زیادی است و همه افراد می توانند از آن استفاده کنند. ارتودنسی یک شیوه درمان مناسب است که باعث افزایش طول عمر دندان ها می شود، معمولا در ارتودنسی با توجه به نوع درمان و درجه سختی کار ممکن است جلسات درمان طولانی شود، لذا در حین ارتودنسی نیاز به صبر و همچنین دقت در نگهداری است.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی نامرئی چیست ؟

بسیاری از بیمارانی که نیاز به ارتودنسی دارند، از گرفتن وقت مشاوره برای مراجعه به متخصص ارتودنسی ابراز نگرانی می کنند. بخشی از این نگرانی مربوط به عدم اگاهی از مسائل هزینه های ارتودنسی در درمانهای ارتودنبسی می باشد.  قبل از شروع درمان ارتودنسی بیماران می خواهند بدانند که “هزینه ارتودنسی چقدر است؟” عوامل زیادی بر هزینه ارتودنسی تاثیرگذار خواهند بود. هزینه درمان های  ارتودنسی به نوع ناهنجاری ، نحوه درمان ، مدت درمان ,  سن بیمار ، شدت ناهنجاری ، نوع دستگاه به کار برده شده اعم از ارتودنسی متحرک و یا ارتودنسی ثابت، دستگاه خارج دهانی , دستگاه داخل دهانی , ارتودنسی دیمون، ارتودنسی با براکت های هم رنگ دندان، ارتودنسی نامرئی یا invisalign، ارتودنسی لینگوال , درمانهای ارتودنسی به همراه جراحی (ارتو سرجری), استفاده از مینی اسکروMiniscrew , استفاده از مینی پلیت Miniplate و غیره بستگی دارد.

به عنوان مثال در بعضی بیماران ناهنجاری دندانی فکی با پلاک متحرک قابل اصلاح است که  در این صورت هزینه ارتودنسی کمتر خواهد شد. برخی از بیماران نیاز به ارتودنسی ثابت فکین دارند که دستگاههای ثابت ارتودنسی بعد از رویش دندانهای دائمی در دهان قرار می گیرند . گروهی دیگر از بیماران نیاز به درمان ارتودنسی متحرک و سپس ارتودنسی ثابت دارند  بعضی نیاز به درمانهای جراحی دارند .برخی نیاز به مینی اسکرو Miniscrew و غیره  دارند , بنا بر این روش درمانی ارتودنسی برای هر فرد منحصر به خود اوست و متغیرهای زیادی در هزینه نهایی بیمار تاثیر دارد  هزینه ارتودنسی در جلسه اول که ویزیت رایگان است به بیمار گفته می شود.

منبع : مجله ارتودنسی دندان 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 531
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی لینگوال چیست؟

در واقع در ارتودنسی لینگوال ، براکت های ارتودنسی از پشت روی دندان چسبانده می شود و دید از جلو وجود ندارد ؛ این درمان برای افرادی خاص که در موقعیت های اجتماعی نمی خواهند براکت ها دیده شوند مورد استفاده است.

شکی نیست که داشتن لبخندی زیبا و جذاب ارزش تحمل ناراحتی زودگذر را دارد.

علی رغم بهبود چشمگیری که ارتودنسی به دست می‌دهد، برخی به دلیل جلب توجه احتمالی و شرمساری از دیده شدن سیم‌ها و بریس در شروع درمان، نسبت به درمان آن تردید دارند، ارتودنسی لینگوال راه‌ حل مناسبی برای این افراد است.

افراد مناسب برای انجام ارتودنسی لینگوال

بهترین و در واقع یگانه روش تعیین مناسب بودن ارتودنسی از پشت دندان مراجعه به متخصص ارتودنسی و مشاوره با ایشان است.

در مجموع اکثر بزرگسالان و نوجوانان کاندیدای ایده‌آل این نوع ارتودنسی مخفی محسوب می‌شوند.

برخی متخصصان بیان کرده‌اند که بایت (قرار گرفتن دندان‌ها روی یکدیگر) باید در وضعیت مناسبی باشد.

همپوشانی شدید دندان‌ها (اور بایت عمودی عمقی) هنگام جویدن یا روی هم گذاشتن دندان‌ها، نیروهای شدیدی را به براکت‌ها وارد می‌کند و آنها را به جلو می‌راند.

بیشتر بخوانید :

انواع ارتودنسی لینگوال

برند مناسب با توجه به پیشنهاد متخصص ارتودنسی و ترجیح بیمار انتخاب می‌شود.

ساز و کار عملکرد تمام بریس‌ها، صرف نظر از شرکت سازنده آن، یکسان است و تفاوت تنها به طراحی و شیوه اتصال و محکم کردن بریس‌ها به پشت دندان مربوط می‌شود.

پرکاربردترین برندهای ارتودنسی لینگوال عبارت‌اند از:

  • اینکاگنیتو
  • آی بریسز
  • این اویشن
  • سیستم لینگوال سبک STb
  • لبخند مطمئن لینگوال QT

آیا درمان با سیستم لینگوال در ایران امکان پذیر است؟

درمان با این سیستم نیازمند داشتن لابراتور بسیار قوی می باشد.

علی رغم اینکه چند لابراتور در ایران این کار را انجام می دهند، امکان انجام این درمان به شکل معمولی برای همه ی افراد به سادگی امکان پذیر نیست.

برعکس درمان با براکت از روی دندان ها در سیستم براکتی در پشت دندان کاملا باید با برنامه ریزی کامل از قبل انجام شود و امکان خم کردن سیم ها در مطب برای انجام حرکات دندانی بسیار محدود می باشد.

هزینه‌ی ارتودنسی لینگوال

هزینه ارتودنسی لینگوال بسیار بالا بوده و ۴ تا ۵ برابر هزینه درمان با براکت ها از روی دندان ها می باشد و معمولا هزینه درمان در این روش درمانی بالای ۲۰ میلیون تومان می باشد که برای بسیاری از افراد توجیح اقتصادی ندارد.

بازگشت هزینه ارتودنسی با سود فراوان همراه است و جذابیت و اعتماد به نفس را به ارمغان می‌آورد؛ البته ارتودنسی لینگوال شرایط خاص و هزینه‌های بالاتری دارد چون بریس‌ها پس از قالب‌گیری و به صورت سفارشی تهیه می‌شود، هزینه نسبت به دیگر ارتودنسی‌ها بالاتر است.

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین کننده هزینه، قیمت مواد مورد استفاده است: براکت و سیم روی هر دندان به طور جداگانه قرار می‌گیرد.

منبع : مجله ارتودنسی دندان 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی می‌تواند نقش بزرگی در ظاهر کودکان و سلامت آن‌ها ایفا کند. ارتودنسی کودکان در راستای بهبودی در هماهنگی حالت فک و دهان آنها می‌باشد. اگر کودک بتواند دندان‌های ردیف بالا و پایین را به‌درستی روی‌هم قرار دهد، می‌تواند به ‌راحتی غذا بخورد و به‌ آسانی از دندان‌ها و لثه‌ها مراقبت کند؛ و زیبایی لبخندش تا حد بسیار زیادی تحت تأثیر این درمان قرار خواهد گرفت. متخصص ارتودنسی دندان‌های کودک را در حدود سن 7 سالگی معاینه می‌کند، حتی در حالی‌که هنوز دندان‌های شیری در دهان داشته باشد.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی بزرگسالان

انواع سیم‌کشی‌های بکار رفته برای کودکان

امروزه وسایل و تجهیزات ارتودنسی متعددی به منظور بهره گیری از مزایای ارتودنسی کودکان وجود دارد؛ اما سیم ‌کشی‌ دندان هنوز ابزار اولیه‌ای برای صاف و ردیف کردن دندان‌ها و اصلاح نامرتبی دندان‌ها در کودکان می‌باشند. کار سیم‌ کشی‌های دندان، اعمال فشار روی دندان‌ها و فک‌ها برای حرکت دادن آن‌ها در محل مناسب است.

سیم‌کشی‌های دندانی مثل گذشته شامل بریس‌های فلزی و براقی نمی‌باشند که کل فضای دهان را می‌گیرند. بلکه امروزه گزینه‌های دیگری نیز موجود می‌باشد. در گذشته کل دندان‌ها را کاملاً می‌بستند، اما امروزه براکت‌ها مستقیماً به سطح هر دندان چسبانده می‌شود. در برخی افراد این براکت‌ها در پشت دندان چسبانده می‌شود و ازاین‌رو کمتر جلب‌توجه می‌کنند.

ارتودنسی فلزی

سیم‌کشی‌های فلزی از براکت‌ها و سیم‌های فلزی تشکیل می‌شوند و همان چیزی است که اکثر افراد هنگام شنیدن کلمه‌ی  سیم‌کشی آن را تصور می‌کنند. اگرچه براکت‌های امروزی کوچک‌ترند و کمتر از سیم‌کشی‌های فلزی که بزرگ‌ترها به یاد دارند، جلب ‌توجه می‌کنند. علاوه بر این، سیم‌های قوس‌دار فعال‌شده با حرارت، از حرارت بدن شما استفاده می‌کنند تا به حرکت سریع‌تر دندان‌ها و احساس درد کمتر از گذشته کمک کنند.

مزایا: کم‌هزینه‌ترین نوع ارتودنسی، نوارها و کش‌های رنگی به کودکان این فرصت را تا سلیقه خود را بکار ببرند.

معایب: بیشتر از دیگر انواع جلب‌توجه می‌کند.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی سریع

ارتودنسی سرامیکی

سیم‌کشی‌ها و بریس‌های سرامیکی دندان هم‌اندازه و هم‌شکل با سیم‌ کشی‌های فلزی هستند، به‌جز اینکه دارای براکت‌هایی هم‌رنگ دندان و شفاف هستند که با رنگ دندان ادغام می‌شوند. حتی استفاده از سیم‌های همرنگ دندان نیز ظاهر بریس‌ها را کمتر قابل‌توجه می‌کند.

مزایا: توجه کمتری را نسبت به سیم‌کشی‌های فلزی جلب می‌کنند، دندان‌ها را سریع‌تر از پلاک‌های شفاف (ارتودنسی نامرئی) حرکت می‌دهد.

معایب: هزینه آن‌ها بیشتر از سیم‌ کشی‌های فلزی است؛ اگر بیمار به‌خوبی از آن‌ها مراقبت نکند، براکت‌ها می‌توانند به‌آسانی لکه‌دار شوند

ارتودنسی نامرئی (اینویزیلاین)

بریس‌های نامرئی اینویزیلاین از یک سری پلاک‌های ردیف کننده از جنس پلاستیک شفاف تشکیل می‌شوند که شبیه به محافظ‌های دهانی و به ‌صورت سفارشی و مخصوص هر بیمار هستند. این پلاک‌های ردیف کننده دندان متحرک هستند و هر 2 هفته‌ای یک‌بار جایگزین می‌شوند.

مزایا: تقریباً نامرئی و غیرقابل رؤیت هستند؛ بیماران می‌توانند هر چه که میل دارند بخورند و بنوشند.

معایب: برای مشکلات شدید دندانی کارآمد نیستند؛ تنها برای افراد بزرگسال و نوجوانان توصیه می‌شوند، نه کودکان؛ گران‌ترین روش درمان ارتودنسی است؛ به ‌آسانی گم می‌شود و جایگزین کردن آن هزینه در پی دارد؛ درمان ممکن است به‌طور بالقوه طولانی‌تر باشد.

منبع : مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()