نوشته شده توسط : رعنا

یکی از نگرانی های اصلی مادران باردار در دوران بارداری به ویژه سه ماهه اول این دوره، انجام روش های مختلف زیبایی و اصلاح طرح لبخند است. کامپوزیت دندان در دوران بارداری یکی از مهم ترین خدمات زیبایی دندان می باشد که بسیاری از مشکلات ظاهری دندان را برطرف نموده و تاثیر فوق العاده ای در اصلاح طرح لبخند خواهد داشت. انجام چکاب های دوره ای و توجه به سلامت دهان و دندان در دوره بارداری اهمیت بسیار زیادی داشته و توصیه می شود پیش از بارداری از سلامت دندان های خود اطمینان حاصل نمایید.

کامپوزیت دندان چیست؟

امروزه رسیدگی به سلامت و زیبایی دندان ها یکی از الویت های اصلی و بسیار مهم در زندگی افرادی است که به زیبایی خود اهمیت داده و از تاثیر فراوان دندان ها بر زیبایی ظاهری خود آگاه هستند. کامپوزیت دندان در انواع مختلف آن، یکی از روش های نسبتا کم خطر در ترمیم و زیبایی دندان  بوده و قادر به برطرف نمودن شکستگی، ترک، پریدگی و تغییر رنگ دندان ها در افراد مراجعه کننده می باشد. کامپوزیت های دندانی، ترکیباتی خمیری شکل، متناسب با رنگ دندان و مقاوم در برابر تغییرات محیطی هستند که توسط دندانساز با استفاده از مواد مختلف در لابراتوارهای دندانی آماده سازی شده و به وسیله دندانپزشک متخصص در تعداد جلسات مختلف بسته به وضعیت دندان های بیمار بر سطح دندان های آسیب دیده نصب گردیده و طرح لبخند را زیباتر می نمایند.

مشکلات دهان و دندان در دوران بارداری

دوران بارداری یکی از مهمترین دوران زندگی خانم های جوان بوده و احتیاج به مراقبت های اصولی و ویژه جهت حفظ سلامت مادر و جنین خواهد داشت. تا چندین سال گذشته، انجام تمامی اقدامات دندانپزشکی در این دوره ممنوع بوده و تحمل مشکلات دهان و دندان در موارد جدی، مشکلی غیرقابل تحمل و زجرآور تلقی می گردید. خوشبختانه امروزه درمان ها و روش های نوین بسیار زیادی در علم دندانپزشکی( دندانپزشکی بارداری )، این مشکلات را تا حد بسیار زیادی مرتفع نموده و دغدغه های خانم های باردار در این خصوص را تسکین بخشیده است.

شرایط کامپوزیت دندان در دوران بارداری

یکی از خدمات پرطرفدار زیبایی و اصلاح طرح لبخند در دوران بارداری، کامپوزیت دندان در انواع مختلف است. توصیه می شود در خصوص انجام این روش بسیار محتاط بوده و معاینه های پیش از انجام را دقیق انجام دهید. کامپوزیت دندان در صورت نیاز به عکس برداری با اشعه ایکس، انجام ترمیم های سطحی، احتیاج به ماده بی حسی و جرمگیری های دندانی، در دوران بارداری خطرناک بوده و توصیه می شود این درمان را به بعد از زایمان موکول نمایید.

بیشتر بخوانید : لمینت دندان 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هنگامی که دندانی در اثر پوسیدگی یا حادثه از بین می رود، متخصص ایمپلنت پیچی را در جای خالی دندان از دست رفته قرار می دهد که نقش ریشه دندان را ایفا می کند. جایگذاری این بیچ در دهان و سپس قرار گرفتن روکشی مشابه تاج دندان که به رنگ طبیعی دندان است در یک یا دو مرحله انجام می شود. زمان جوش خوردن انواع ایمپلنت دندان متفاوت است و بین سه تا پنج ماه متغیر است.

ایمپلنت ها در سایزها و ابعاد مختلفی وجود دارند. متخصص دندانپزشک توسط دستگاه هایی مانند اسکن وضعیت دهان، دندان و فک را بررسی می کنند و تصمیم می گیرند که کدام یک از انواع ایمپلنت برای کاشت دندان بیمار مناسب می باشد. اگر به طوری کلی به روش درمان ایمپلنت نگاه کنید، به نظر سخت می آید اما در بعضی مواقع متخصص کاشت ایمپلنت فوری را پیشنهاد می کند که در یک جلسه قابل انجام است.

بیشتر بخوانید : سفید کردن دندان ها

مراحل کاشت ایمپلنت

نوع ایمپلنت دندان هر بیمار با دیگری متفاوت است و تکنیک های کاشت دندان نیز همیشه یکسان نیست. دو روش اصلی کاشت دندان به روش ایمپلنت عبارت است از:

ایمپلنت یک مرحله ای: در ایمپلنت تک مرحله ای، یک پیچ بلند که معمولا از جنس تیتانیوم است مستقیما داخل استخوان فک قرار می گیرد به صورتی که بخشی از این پیچ بیرون از لثه قرار می گیرد و سپس لثه را بخیه می زنند. بعد از گذشت سه الی پنج ماه که ایمپلنت به فک جوش خورد، روکشی که نقش تاج دندان را دارد به پیچ متصل می کنند و دیگری نیازی به عمل جراحی مجدد نمی باشد.

ایمپلنت های ساب پریواستیل یکی از رایج ترین ایمپلنت های تک مرحله ای است که معمولا بجای اینکه مستقیما داخل استخوان قرار بگیرد، روی استخوان فک و زیر لثه آن را جایگذاری می کنند و مقداری از آن از بافت لثه بیرون می ماند تا بتواند دندان را نگه دارد. این روش برای بیمارانی که ارتفاع استخوان فکشان کافی نیست و استحکام کمی دارد و نمی توانند پیوند استخوانی جدیدی انجام دهند، مناسب است.

ایمپلنت دو مرحله ای: یکی دیگر از انواع ایمپلنت که برای کاشت دندان به کار می رود، ایمپلنت دو مرحله ای می باشد که در این نوع روش دو بار عمل جراحی و بخیه زدن روی لثه صورت می گیرد. در مرحله اول یک بار عمل جراحی بر روی استخوان فک و لثه انجام می شود و مانند ایمپلنت های تک مرحله ای، پیچ را داخل استخوان فک و زیر بافت لثه قرار می دهند سپس لثه را توسط بخیه مسدود می کنند تا از فشار وارده هنگام بهبود نواحی اطراف استخوان فک جلوگیری کنند.

بعد از گذشت چندماه و جوش خوردن پیچ به استخوان فک، یک عمل جراحی جزئی دیگر نیز روی لثه انجام می شود. در این عمل کناره های لثه را ترمیم می کنند و روکش که همان تاج دندان است را روی پیچ قرار می دهند. اندواستیل (Endosteal) یکی از رایج ترین و معروف ترین ایمپلنت های دو مرحله ای است. اندواستیل به شکل پیچ های کوچ تیتانیومی ساخته می شود که در داخل استخوان فک قرار می گیرد و سپس دندان های مصنوعی روی آن قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید : بلیچینگ دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هنگام تصمیم گیری برای اصلاح طرح لبخند خود، ضروری است که به یک متخصص ارتودنسی معتبر و مجرب مراجعه کنید. دندانپزشکی زیبایی، در برخی مواقع یک اقدام کاملا اختیاری است، یعنی از دیدگاه پزشکی الزامی تلقی نمی شود. به همین دلیل هم، اکثر موسسات بیمه هزینه اصلاح طرح لبخند یا انجام هرگونه فرآیندهای زیبایی دندان را حمایت نمی­کنند. در ادامه مشاهده می نمایید که چه عواملی بر روی هزینه درمان برای انجام این فرآیندهای زیبایی تاثیر گذار هستند.

هزینه ارتودنسی

هزینه ارتودنسی با توجه به نوع ناهنجاری فک و دندان، شدت ناهنجاری، طول درمان، شیب دندان ها، وضعیت فکین، نیمرخ بیمار، میزان شلوغی دندان ها، وضعیت رادیوگرافی بیمار و غیره تعیین می گردد. مثلا ممکن است بیماری علاوه بر نیاز به ارتودنسی ثابت که برای ردیف کردن دندان ها به کار برده می شود نیاز به یک دستگاه ارتودنسی متحرک برای اصلاح فکین نیز داشته باشد. در این مواقع هزینه ارتودنسی بیمار بیشتر می شود. زیرا بیمار نیاز به دو دستگاه مختلف دارد و مسلما طول درمان طولانی تری نیز خواهد داشت. همانطور که اشاره شد برآورد هزینه دقیق بستگی به نوع ناهنجاری فک و دندان و عواملی که در بالا به ان اشاره شد  دارد. از سوی دیگر تورم در جامعه و گران بودن تجهیزات دنداتپزشکی و مواد مصرفی ارتودنسی نیز در میزان هزینه تاثیر گذار است. به علاوه تجربه و مهارت متخصص ارتودنسی و کیفیت نوع موادی که برای درمان استفاده می شود در جمع هزینه ارتودنسی برای اصلاح طرح لبخند نیز موثر است.

حقیقتا هزینه ترمیم و زیبایی دندان و اصلاح طرح لبخند هر چقدر هم که باشد، در قبال تغییرات قابل توجهی که در زندگی بیمار ایجاد می­کند و مزایای متعددی از لحاظ سلامت و زیبایی برای او به دنبال دارد، ناچیز است.

از مزایای بهداشتی و سلامتی این فرایند می توان به کاهش فرسودگی یا پر کردن بیش از اندازه دندان ها و راحت‌تر بودن مراقبت و تمیز کردن آن ها اشاره کرد. قطعا دندان‌هایی که صاف و مرتب شده، ترمیم و یا ارتودنسی شده‌اند، خیلی کمتر در معرض خطرات پوسیدگی و عفونت هستند. اصلاح طرح لبخند می‌تواند به افزایش خود دوستی و اعتماد به نفس بیمار و نیز بازگرداندن زیبایی و جوانی به صورت او کمک کند و حتی به بهبود حالت بدن (پاسچر) منجر شود.

درمان مشکلات عمده دندان ها، موجب سلامتی و حفظ بهداشت دهان و دندان بیمار می شود و در نتیجه زیبایی دندان ‌ها و چهره بیمار را به دنبال خواهد داشت.

اصلاح طرح لبخند مزایای دراز مدت زیادی هم برای سلامت کلی بیمار دارد، بیشتر مراجعه کنندگان می‌توانند با اعتماد به نفس بالایی در موقعیت ‌های اجتماعی یا کاری مختلف، لبخند زده و در نتیجه از استرس و اضطراب و افسردگی دور شوند.

بیشت بخوانید :



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

زمانی که والدین کودک خود را جهت معاینه نزد دندانپزشکی اطفال می برند نگرانی زیادی در انتخاب دندانپزشکی اطفال دارند

مهمترین اصل در انتخاب یک دندانپزشکی اطفال خوب ،محیط دندانپزشکی است .

محیط دندانپزشکی اطفال به هیچ وجه نباید ترسناک باشد و کودک باید در آن محیط احساس آرامش داشته باشد و با رغبت تمام وارد دندانپزشکی شود .

دندانپزشکی اطفال باید از پرسنلی که قابلیت ارتباط با کودک را دارند استفاده کنند .

طبق نظر انجمن دندانپزشکی کودکان ایران، دندانپزشک کودک باید گروههای مختلف سنی کودکان را بشناسد و نوع رفتار با آنها را بداند. واقعیت این است که دندانهای شیری، آناتومی متفاوتی از دندانهای دایمی دارند و طبعا درمان آنها نیز متفاوت از دندان های دایمی است.

خدمات ارائه شده در دندانپزشکی اطفال

معاینه و تشخیص

 درمان پوسیدگی دندانی و درمان ریشه( ترمیم دندان )

درمان مشکلات پریودنتال و لثه ای

خدمات ارتودنسی پیشگیری

معاینه سلامت دهان نوزادان , ارزیابی ریسک پوسیدگی در مادر و کودک

مراقبت های دندانپزشکی پیشگیری شامل فلورایدتراپی و فیشورسلاینت

توصیه در رابطه با تغذیه و رژیم غذایی و نحوه شیر خوردن نوزاد

مشاوره در زمینه عادات دهانی ( مثل پستانک و مکیدن انگشت )

درمان صدمات وارد به دندانها

انجام خدمات دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی عمومی و یا آرامبخشی

بیشتر بخوانید : دندانپزشکی بارداری

دندان درآوردن کودک

زمان رویش دندان های شیری معمولا از سن 4 ماهگی تا 18 ماهگی می باشد .

کودکان در سن 2-3 سالگی سری بیست تایی دندان هایشان تکمیل می شود . از اولین روز رویش دندان های کودک والدین وظیفه مراقبت از دندان های آن ها را در جهت حفظ دندان ها در مقابل پوسیدگی دارند .

به منظور این حفاظت باید تاجای ممکن از شیر دادن های شبانه به کودک پزهیز کنیم و بعد از هر وعده شیر خوردن کودک دندان ها را شستشو دهیم .

کودک در حین رویش دندان، درد و التهاب زیادی را طی می کند. التهاب لثه روی دندان در حال رویش، کودک را بی تاب می کند وگاهی منجر به بی حالی و حتی تب در نوزادان میشود. معمولا به والدین توصیه میکنیم که طی مراحل دندان درآوردن کودک ، اسباب بازی های بی خطری را در دسترس کودکان قرار دهند تا کودک ، محل رویش دندان را با آن ماساژ دهد و به این ترتیب بتواند لثه در حال خارش خود را آرام کند.

منبع : کلینیک دندانپزشکی جنت آباد



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هنگام خرید حلقه نامزدی برای شریک عاطفی خود، اغلب مردم بدنبال شکل و ظاهر حلقه هستند و به دیگر مسایل دقت و توجهی ندارند. اما این کار درستی نیست و اگر شما هم جزو این افراد هستید، بهتر است این عادت را کنار بگذارید.

از انگشترهای سولیتر، هالو یا نگین سه‌گانه گرفته تا سنگ‌هایی به شکل گلابی، گرد یا بیضی، سنگ الماس یا سنگ‌های رنگی همگی باعث شده‌اند تا حلقه‌های نامزدی مدل‌های بسیار زیاد و متنوعی داشته باشند و انتخاب و تصمیم‌گیری را برای فرد سخت کنند. یکی از دلایلش هم این است که انتخاب فرم و شکل و رنگ حلقه کاملا به سلیقه فردی بستگی دارد که می‌خواهید برای او انگشتر را خریداری کنید و هیچ‌کس دیگری از بیرون نمی‌تواند در این مسیر کمکتان کند.

۱- انتخاب بهترین رنگ و شفاف‌ترین الماس برای حلقه

به هیچ عنوان عقلانی نیست که شما برای حلقه نامزدی، الماسی با شفاف‌ترین رنگ و عالی‌ترن درجه پاکی خریداری کنید.

حتی اگر توان مالی خرید گران‌قیمت‌ترین الماس را دارید هم توصیه می‌کنیم برای حلقه نامزدی سراغ الماسی نروید که بالاترین درجه رنگ و بالاترین درجه پاکی را دارد. بسیاری از کارشناسان جواهر اعتقاد دارند هزینه کردن برای خرید عالی‌ترین سنگ الماس برای حلقه نامردی یکی از اشتباهات بارز ثروتمندان است.

چرا؟ چون چشم غیر مسلح انسان توانایی تشخیص درجه عالی رنگ و بهترین درجه پاکی الماس را ندارد. یعنی فرد با نگاه کردن به الماس درجه یک و الماس درجه ۴ نمی‌تواند تفاوت آنها را خیلی از هم تشخیص دهد. به این خاطر که این تفاوت‌ها بسیار کم و غیرقابل شناسایی هستند. اما این در حالیست که قیمت آنها با هم تفاوت بسیار زیادی دارد.

بیشتر بخوانید :

 ۲- انتخاب باریک‌ترین رکاب برای انگشتر

پیشنهاد ما این است که تا حد امکان، حلقه‌ای با رکاب بسیار باریک انتخاب نکنید.

امروزه شاهد حلقه‌هایی هستیم که رکاب بسیار باریکی دارند. به این خاطر که باریک بودن انگشتر باعث می‌شود سنگ روی آن بزرگ‌تر دیده شود. اما این را بدانید که انتخاب رکاب باریک یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات برای خرید حلقه نامزدی بشمار می‌رود. چرا؟

به این خاطر که رنگ‌های مختلف طلا (که درجه سختی آن را مشخص می‌کند) به مرور زمان و در طول سال‌ها خورده می‌شود و در نتیجه حلقه از آن چیزی که هست هم باریک‌تر و نازک‌تر خواهد شد. در نتیجه، احتمال شکستن آن بسیار زیاد می‌شود. یعنی پس از چند سال همیشه باید در استرس این باشید که حلقه‌تان شکسته نشود.

شاید هنگام خرید تصور کنید با انتخاب باریک‌ترین رکاب، سنگ الماس (یا هر سنگ قیمتی دیگر) روی آن بیشتر جلوه می‌کند و حلقه جذاب‌تر دیده می‌شود. اما از آنجا که حلقه قرار است همیشه دست فرد باشد، انتخاب رکاب باریک برای آن چندان منطقی و حتی به لحاظ مالی به‌صرفه نیست (زیرا احتمال شکستن و آسیب‌ دیدن آن زیاد است).

توصیه کارشناسان طلا و جواهر این است که هنگام خرید حلقه و انگشتر نامزدی علاوه بر زیبایی و فاخر بودن انگشتر به دوام و استحکام آن در طول زمان هم توجه داشته باشید.

۳- پرداخت پول زیاد برای خریدن گران‌ترین حلقه

پرداخت هزینه زیاد برای خریدن حلقه نامزدی نتیجه معکوس دارد.

شما شاید تصور کنید که اگر گران‌قیمت‌ترین حلقه را برای نامزد خود خریداری کنید، او خوشحال‌تر خواهد بود و از این ولخرجی شما غرق در هیجان می‌شود. اما این دقیقا یکی از اشتباهاتی است که اغلب مردها هنگام خرید حلقه مرتکب می‌شوند.

وقتی قرار است با دختر موردعلاقه خود ازدواج کنید، برای او مهم است که پول و سرمایه خود را برای مسایل مهم و اصلی‌تر زندگی هزینه کنید. وقتی پول زیادی را فقط برای خرید حلقه‌ی نامزدی پرداخت می‌کنید، او به جای خوشحال شدن تصور می‌کند که ولخرجی زیاد کرده‌اید؛ که نباید می‌کردید. شما می‌توانید با مبالغ کمتر، انگشترهای جذاب و زیبای دیگری را خریداری کنید که در عین حال که اصل و زیبا هستند، پول گزافی هم برای خریدشان هزینه نشده است.

یا حتی می‌توانید به جای خرید الماس، سراغ سنگ ماه تولد نامزد خود بروید و حلقه‌ای با این سنگ را برای او سفارش دهید. یا حتی انگشتری دست‌ساز و منحصر به فرد برای او سفارش دهید تا تک و ناب باشد.

منبع : مجله طلا و جواهر



:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خرید هدیه یکی از سخت ترین کارها است مخصوصا اگر آشنایی زیادی با فرد مورد نظر نداشته باشیم. در چنین شرایطی اصولا هدیه هایی را می خریم که فکر می کنیم اکثر افراد آن را دوست دارند و مورد نیازشان است. یکی از این هدیه ها طلا و جواهر است که کمتر کسی را می توان یافت که طلا دوست نداشته باشد و از آن استفاده نکند. در این مقاله 3 دلیل هدیه دادن طلا و جواهرات را برای شما بازگو می کنیم.

3 دلیل هدیه دادن طلا

  • ارزش طلا و سرمایه گذاری
  • بازه قیمتی متنوع
  • مناسبت های هدیه دادن طلا

ارزش طلا و سرمایه گذاری

از گذشته تا کنون طلا جزو مواردی بوده که همیشه ارزشمند شمرده می شده است. در دوران باستان هر چه یک فرد بیشتر به خود طلا آویزان می کرده ثروتمند تر بوده است. حتی در زمان خواستگاری نیز داماد برای به رخ کشیدن دارایی خود به عروس و خانواده او طلا هدیه می داده. پس طلا همیشه گرانبها است و جدا از اینکه می توان از آن استفاده کرد به عنوان یک سرمایه نیز شناخته می شود و می توان به جای هدیه های غیرضروری آن را به دیگری هدیه داد.

بازه قیمتی

شما با هر بودجه ای می توانید اقدام به خرید طلا( خرید انگشتر طلا ، خرید دستبند طلا و....) کنید. خوشبختانه برای خرید طلا در وزن های متفاوتی وجود دارد و دست ما برای انتخاب باز است. اگر بودجه در نظر گرفته شده شما کم است از محصولاتی استفاده کنید که در آن ها چرم، مهره و سنگ به کار رفته و با پلاکی از طلا ترکیب شده است.

مناسبت های هدیه دادن طلا

در هر مناسبتی از جمله عید، تولد، عروسی، به دنیا آمدن کودک و… می توان از طلا به عنوان هدیه استفاده کرد. البته باید با توجه به مناسب اقدام به انتخاب طلا کنید. به عنوان مثال اگر قرار است به دیدن خانواده ای که به تازگی صاحب فرزند شده اند بروید و می خواهید برای نوزاد به دنیا آمده طلایی بخرید بهتر است این طلا متناسب با جنسیت و خود نوزاد باشد. اگر از سلیقه شخص اطلاعی ندارید می توانید از طلا و جواهرات ساده تر استفاده کنید. اصولا مدل های ساده مورد پسند اکثر افراد هستند.

منبع : طلا فروشی انلاین آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

علاقمندی بانوان به آراستگی و زیبایی صورت در زمان بارداری نسبت به غیربارداری زیادتر شده است زیرا بارداری زیبایی زنان را تحت تاثیر قرار می دهد، یکی از علائم بارداری در این دوران این است که متوجه تغییراتی در پوست و مو و همچنین ناخن ها می شوند. در ادامه  با آموزشگاه ارایشگری الماس نشان همراه باشید تا شما را در این باره راهنمایی کنیم.

کمبود برخی از ویتامین ها در این دوران شیرین و حساس موجب ضعیف شدن موها و ناخن ها و موجب زردی شکنندگی ناخن میشود و باعث می شود که خانم های باردار به فکر زیبایی آنها باشند ولی با وجود روش های زیادی که برای آرایش ناخن ها وجود دارد اما یک نوع ترس و نگرانی در دوران بارداری و استفاده از مواد آرایشی در خانم ها وجود دارد.

استفاده از خدمات آرایش و آموزش ناخن در زمان بارداری در صورتی مجاز است که سالن زیبایی مجهز و بهداشتی باشد در غیر اینصورت امکان منتقل شدن هر نوع عفونتی برای شخص و جنین وجود خواهد داشت .

محیطی که برای آرایش ناخن ها توسط بانوان در دوران بارداری انتخاب می شود باید کاملا مطمئن و دارای مجوز از بهداشت باشد چرا که بی تجربگی در استفاده از موادهای شیمیایی که برای ناخن ها استفاده می شود و همچنین استفاده از ابزارهای ضدعفونی نشده توسط ناخن کارها اثرات بدی بر روی جنین می گذارد و سلامت کودک را به خطر می اندازد.

بیشتر بخوانید : آموزش شینیون

روش های زیباکردن ناخن در زمان بارداری

روش های خانگی و طبیعی زیادی برای محافظت از ناخن ها و آراسته کردن آنها وجود دارد یکی از این راهکارها استفاده از روغن های گیاهی و ماساژ ناخن با این روغن ها، داشتن یک رژیم غذایی مناسب که تمام ویتامین های ضروری برای ناخن ها را دربرگیرد می باشد.

تزیین ناخن با  روش های مانیکور و پدیکور در دوران بارداری  تا زمانی که اصول بهداشتی رعایت شود بی خطر و عوارضی برای مادر و جنین ندارد سعی کنید برای اینکار به سالن های زیبایی با تهویه مناسب مراجعه کنید تا موادی که در حین کار استفاده می شود موجب تهوع در شما نشود.

اگر ناخن هایتان در این دوران سالم هستند می توانید جهت تنوع از لاک ناخن های استاندارد با فرمولاسیون که روی آنTOLUENE& FORMALADEHYDE FREE درج شده و بدون مواد شیمیایی بی ضرر استفاده کنید زدن لاک در زمان بارداری حس خوبی را به فرد منتقل می کند در انتخاب رنگ لاک ناخن سعی کنید از رنگ های شاد و زنده استفاده کنید. صورتی که در هوای آزاد یا در اتاق های با تهویه مناسب از لاک یا لاک پاک کن استفاده می کنید خطری برای شما و جنین نخواهد داشت.

منبع : دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان



:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تا زمانی که دندان، لثه و استخوان فک سالم باشد، می‌توان در هر سنی ارتودنسی را انجام داد. ارتودنسی در سن بزرگسالی تفاوت‌های زیادی با ارتودنسی کودکان دارد. تنوع روش‌های ارتودنسی بزرگسالان نسبت به ارتودنسی کودکان بیشتر است و طول درمان، به علت مشکلاتی همچون سخت حرکت کردن دندان‌ها، مشکلات مربوط به لثه و بیماری‌های لثه‌ای و از دست دادن دندان‌ها، بیشتر از طول درمان ارتودنسی کودکان است.

چرا باید بزرگسالان هم ارتودنسی انجام دهند؟

همه افراد دوست دارند هنگام لبخند زدن، ویترینی از دندان‌های مرتب و درخشان را نمایش دهند. متأسفانه بسیاری از افراد از این نعمت زیبا محروم‌اند. این افراد از ناهنجاری‌های دندانی رنج می‌برند و معمولاً دندان‌های کج و نامرتبی دارند. شاید این مشکل در گذشته راه حل های چندانی نداشت اما امروزه ارتودنسی بزرگسالان، راه حلی برای درمان ناهنجاری‌های دندانی در بزرگسالی است.

ارتودنسی در همه سنین قابلیت انجام دادن دارد و برای انجام آن تنها لازم است دندانی وجود داشته باشد و لثه سالم باشد. ارتودنسی در سن بزرگسالی با ارتودنسی در سنین دیگر کمی متفاوت است. بزرگسالانی که دچار اختلالات فکی و دندانی هستند، حتماً باید ارتودنسی انجام دهند چرا که عدم انجام این درمان، عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

یکی از دلایلی که ارتودنسی در سن بزرگسالی باید انجام شود، تقویت اعتماد به نفس فرد است. بزرگسالان مرتباً در جامعه حضور دارند و اگر فردی از چهره خود رضایت کافی نداشته باشد، باعث سرکوب اعتماد به نفس خود خواهد شد. از طرفی لبخند یک هدیه خداوندی است که آن را باید بخشید. افرادی که دندان‌های نامرتبی دارند، معمولاً دندان‌های خود را مخفی می‌کنند و نمی‌توانند به راحتی لبخند بزنند.

بیشتر بخوانید : متخصص ارتودنسی کیست ؟ 

روش‌های ارتودنسی در سن بزرگسالی

برای انجام ارتودنسی در بزرگسالی باید زمانی اقدام کرد که رشد فک و دندان‌ها به طور کامل به پایان رسیده باشد. روش‌های ارتودنسی در سن بزرگسالی تنوع بیشتری نسبت به ارتودنسی کودکان دارد. ارتودنسی فلزی، ارتودنسی لینگوال یا ارتودنسی زبانی، ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی متحرک و ارتودنسی سرامیکی از انواع ارتودنسی‌هایی است که در بزرگسالان استفاده می‌شود.

منبع : مجله ارتودنسی دندان 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

درمان های زودهنگام ارتودنسی چیست ؟

اصطلاح درمان زودهنگام ارتدودنسی در بر گیرنده تمام مداخلات و درمان هایی است که در طی دوره ی دندانهای شیری و مختلط ( شیری دائمی : سنین 6 تا 12 سال ) صورت میگیرد

هدف از آن حذف و یا به حداقل رساندن مشکلات دندانی و اسکلتی صورت است که با روند رشد و تکامل نرمال اکلوژن ( بر هم آیی ) دندانی , فانکشن , زیبائی وضعیت مناسب روانی بیمار تداخل می کنند

به عبارت دیگر هدف اصلی این نوع مداخله , آماده سازی شرایطی است که تکامل الکوژن را بهبود می بخشد درمان های زودهنگام ارتودنسی دندان  شامل درمانهای زیر می گردد :

درمانهای ارتودنسی پیشگیری

شامل درمانهایی هستند که از تکامل مال الکوژن , قبل از اینکه ایجاد شود جلوگیری کنند. مثل انواع فضای نگهدارهایا کنترل عادات دهانی مانند دندان قروچه و یا مکیدن انگشت

درمان های ارتودنسی مداخله گر

شامل درمان های که در حین تکامل مال الکوژن برای هدایت مشکل ایجاد شده به سمت نرمال و پیشگیری از تخریب بیشتر الکوژن استفاده می شود و شامل بازپس گیری فضای از دست رفته , گسترش کام و غیره می شود

درمان های تصحیحی

شامل درمان هایی که بعد از تکامل مال الکوژن انجام می شود

بیشتر بخوانید : ارتودنسی سریع

بهترین زمان برای شروع مداخله ی زود هنگام چه موقع است ؟

 پاسخ : هیچ پاسخ قطعی و عامی نمیتوان به عنوان یک زمان مشخص به عنوان بهترین زمان برای شروع درمان عنوان کرد پاسخ بستگی به مشکل بیمار دارد , درمان هر بیمار باید بر اساس مشکل خاص خودش و منحصر به فرد او طراحی شود .

مزایای ارتودنسی زودهنگام :

بهبود ظاهر صورت و اعتماد به نفس

جلوگیری یا اصطلاح ساده تر مشکل دندانی فکی در حال تکامل

به حداقل رساندن مال الکوژن های شدید

جلوگیری از صدمه به دندان و ساختار دندانی - اسکلتی صورت

کاهش نیاز به کشیدن دندان

همکاری بیشتر بیمار

نتایج با ثبات بیشتر

درمان با آسیب کمتر و درد کمتر

اجتناب از مشکلات روحی و روانی در کودکان

کاهش هزینه های درمان

درمان‌های ارتودنسی دندان  سال‌ها پیش به کودکان و نوجوانان محدود می شد، اما دندان‌ها در هر سنی قابلیت حرکت دارند و شیوه حرکت آنها در تمام سن‌ها مشابه است. درمان این افراد محدودیت‌هایی نیز دارد که فقط توسط متخصص ارتودنسی  تشخیص داده می‌شود. بهترین زمان ارتودنسی وقتی است که همه دندان‌های شیری بیفتند و بیشتر دندان‌های دائمی درآمده باشند. زمان درمان بر اساس نوع مشکل و شدت آن فرق دارد.

گاهی به علت مراجعه دیر بیماران به دندانپزشک، مشکلات به‌موقع تشخیص داده نمی‌شوند و بیماران در زمان مناسب تحت درمان قرار نمی‌گیرند.

درمان مرحله اول به طور معمول از ۸ یا ۹ سالگی و درمان مرحله دوم از ۱۱ سالگی به بالا آغاز می‌شود. درمان زودهنگام فضای کافی برای رشد دندان‌های دائمی را در دهان کودک به وجود می‌آورد و الزام کشیدن دندان در زمان انجام ارتودنسی را نیز در سال‌های بعد کاهش می‌دهد. تضمینی وجود ندارد که با انجام ارتودنسی پیشگیری در بزرگسالی دندان‌ها مرتب باقی بمانند.

برای مرتب شدن کامل دندان‌ها ممکن است در دوران نوجوانی به یک مرحله کوتاه درمان نیاز داشته باشید. پس از اینکه تمام دندان‌های دائمی کودک درآمدند، فرآیند درمان و اصلاح دندان‌ها تکمیل خواهد شد. با ارتودنسی پیشگیری مشکلات مهم فک، اصلاح و برطرف می‌شوند. درمان نهایی که در زمان نوجوانی انجام می‌شود، ساده‌تر، کم‌هزینه‌تر و کوتاه‌تر خواهد بود

منبع : مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی متحرک کودکان یکی دیگر از روشهای درمان برای اصلاح ناهنجاری های مربوط به دندان ها و فک است .کودکان می توانند با استفاده از ارتودنسی کودکان  تمام مشکلات مربوط به فک ،جلو بودن دندان ها و.. را برطرف کند . ارتودنسی دندان در هر سنی انجام می شوند،اما ارتودنسی در سن پایین از مزایای بالایی بر خوردار است،دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال به همین دلیل به والدین توصیه می کنند که در صورت وجود اختلالاتی که تنها با استفاده از ارتودنسی دندان برطرف می شود ،هر چه زودتر اقدامات درمانی را لحاظ کنند ،تا در کوتاهترین زمان و با صرف هزینه کمتر لبخندی زیبا را برای کودکان خود ایجاد کنند .

ارتودنسی انواع مختلفی دارد  و براساس اختلالات موجود و کاربرد آن ها می تواند ارتودنسی را در دوسته ثابت و متحرک قرار داد . در این مقاله در رابطه با ارتودنسی متحرک  صحبت می کنیم .

ارتودتسی متحرک

در طی ارتودنسی متحرک دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال ،از پلاک های متحرک استفاده می کند ،پلاک های متحرک این قابلیت را دارند که همراه با  با ارتودنسی ثابت و یا به تنهایی به کار گرفته شوند .

ارتودنسی متحرک این قابلیت را دارد که خود فرد آن را از داخل دهان خارج کند ،این نوع از ارتودنسی که فرد قابلیت جابه جایی آن را دارد ارتودنسی متحرک نامیده می شود .

کودکانی که مشکلات دندانی و فکی آن ها جزئی و ناچیز است ،دندانپزشک اطفال به والدین استفاده از ارتودنسی متحرک را پیشنهاد می کنند ،اما اگر این اختلالات شدت داشته باشند ،لازم است تا با کمک ارتودنسی ثابت این اختلالات برطرف گردد .

ارتودنسی متحرک در حالت کلی شامل دو قسمت می باشد :

پلاک های متحرک ساده ،که برای حرکات جزئی دندان ها تعبیه شده اند

پلاک های متحرک ،که  به منظور برطرف کردن اختلالات مربوط به فک استفاده می شوند .

توصیه می شوند تا ارتودنسی متحرک تنها در زمان مسواک کردن دندان ها  و انجام هر گونه مراقبت های بهداشتی دهان و دندان خارج گردد تا کودک در کوتاه ترین زمان ممکن ،تمام اختلالات موجود را با استفاده از ارتودنسی برطرف سازد .

بیشتر بخوانید : ارتودنسی نامرئی

نتیجه درمان با استفاده از ارتودنسی متحرک

لازم به ذکر است که نتیجه کار در ارتودنسی متحرک تا حد بالایی به  همکاری و مراقبت های بیمار بستگی دارد . لازم است تا تمام توصیه ها و تجویزات دندانپزشک در خصوص ارتودنسی دندان را لحاظ کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود .

منبع : مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 700
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1400 | نظرات ()