نوشته شده توسط : رعنا

سال هاست که بسیاری از بانوان معتقد هستند که لباس های طرح دارد مناسب افراد چاق نیستندو اما در طراحی های جدید این تفکر دور انداخته شده است. طراحان مد بر این باورند که بانوان چاق می توانند بخشی از لباس های خود را از پارچه های طرحدار انتخاب کنند. در این طراحی ها بهتر است برای نواحی لاغرتر بدن از پارچه های شاد و با طرح استفاده شود.

به عنوان مثال، اگر وزن اضافی در ناحیه پاها و باسن دارید ولی بخش بالاتنه ‌تان لاغرتر است، می‌ توانید پیراهن یا کت و دامنی انتخاب کنید که در ناحیه پاها از پارچه ‌های ساده و تیره استفاده شود و بخش بالایی آن‌ ها دارای رنگ روشن و طرح ‌های شاد باشد.

انواع طرح های پارچه که بانوان چاق می توانند استفاده کنند

طرح های راه راه: به طور معمول پارچه ها با طرح های عمودی، اندام را کشیده تر و لاغر تز نشان می دهند. به همین دلیل توصیه می شود که باننوان چاق از پارچه هایی با طرح عمودی استفاده کنند.

طرح های ریز: به طور کلی پارچه هایی که طرح های ریزتر دارند، قد را بلندتر و بدن را لاغرتر نشان می دهند. از طرف دیگر  پارچه ‌هایی با طرح ‌های درشت ‌تر و بزرگ ‌تر به دلیل اینکه چشم را مدت ‌زمان بیشتری مشغول واکاوی طرح می ‌کند، اندام را بزرگتر و چاق‌ تر نشان می ‌دهند.

طرح های زاویه دار: علاوه بر موارد گفته شده، پارچه هایی با طرح های زاویه دار نیز بدن را لاغر نشان می دهد. اما باید به این نکته توجه کنید که این نوع لباس ها نباید تنگ و چسبان باشند، زیرا نتیجه معکوس می دهند.

طرح لباس خلوت و شلوغ: در صورتی ‌که مایل به پوشیدن لباس با پارچه‌ طرح‌ دار هستید، توصیه می‌ کنیم اگر سلیقه‌ شما طرح پارچه‌ ریز است، از طرح‌ هایی استفاده کنید که فاصله‌ کم ‌تری با هم دارند. زیرا متصل ‌به‌ هم دیده می‌ شوند و شما را لاغرتر نشان می ‌دهند.

طرح‌ های با فاصله‌ زیاد چشم را بر روی هر طرح متمرکز می ‌کند و شما را چاق ‌تر نشان می ‌دهد. برای مثال طرح ‌های خال ‌خالی در صورتی‌ که ریز باشند شما را لاغرتر و در صورتی ‌که بزرگ ‌تر باشند، شما را چاق ‌تر نشان می‌ دهند.

بانوان چاق می توانند با مراجعه به مزون لباس مجلسی سایز بزرگ، از لباس های موجود در آنها که به صورت اصولی دوخته شده اند انتخاب کنند و یا لباس مدنظر خود را به طراحان آنها بسپرند تا برایشان به صورت اختصاصی دوخته شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در موضوع خوش استایل بودن، مدل مانتو و رنگ لباس اهمیت بسیاری دارد. زیرا تنوع بسیاری در حوزه مانتوها وجود دارد که می توان بر اساس سلیقه و نیاز شخصی فرد از میان آنها انتخاب کرد.

مانتو مجلسی

اولین مدل مانتویی که قصد داریم تا درباره آن توضیح دهیم مانتو مجلسی است. این نوع مانتو بیشتر از پارچه های ساتن، کرپ و ابریشم دوخته می شود و حالت رسمی دارد. لازم به ذکر است که ایستایی این نوع مانتوها روی بدن از اهمیت بالایی برخوردار است. مانتو مجلسی نسبت به سایر انواع مانتو قیمت بالاتری دارد و ممکن ایت حتی گاهی از لباس مجلسی هم گران تر باشد، زیرا برای زیبا به نظر رسیدن کارهای دستی مانند مروارید دوزی، گلدوزی، تکه دوزی و گیپور دوزی بر روی انها انجام می شود.

مانتو کتی

اگر شما طرفدار استایل کلاسیک هستید، مانتو کتی یکی از بهترین انتخاب ‌ها برای ایجاد یک استایل کلاسیک و جذاب است. این نوع مانتو در کنار شلوارهای راست پارچه ‌ای و هم‌ رنگ با مانتو یا شلوارهای مام استایل و مام فیت، همراه با کفش‌ های تخت و بدون پاشنه، که معمولا با نام کفش ‌های عروسکی شناخته می‌ شوند، یک استایل کلاسیک و زیبا را برای شما به وجود می ‌آورد.

داشتن یقه‌ های بزرگ انگلیسی یا یقه آرشال، از جمله ویژگی‌ های برجسته این نوع مانتوهاست. برای داشتن یک استایل رسمی و همچنین زیبا و شیک با استفاده از مانتو کتی، می ‌توانید از شلوارهای بوت کات و پارچه ‌های استایلیش استفاده کنید.

این مدل مانتو که شیک ترین آنها را می توانید در بهترین مزون مانتو در تهران خریداری کنید، به شما امکان می ‌دهد تا در مراسم‌ های رسمی و غیر رسمی، با شیک‌ ترین حالت ممکن، حضور پیدا کنید

مانتو اداری و رسمی

مدل دیگری از مانتوها، مانتو رسمی یا اداری است. این نوع از مانتوها معمولا به صورت ست با شلوار دوخته می ‌شوند و از پارچه ‌هایی ساخته می‌ شوند که خنک و راحت هستند و دیرتر چروک می‌ شوند. در خرید مانتو اداری، باید بیشتر از هر چیزی به کیفیت پارچه آن دقت کرد. این مانتوها معمولا برای مدت زمان طولانی استفاده می‌ شوند، بنابراین باید نسبت به مقاومت آن‌ ها در برابر چروکیدگی و رنگ‌ پریدگی در اثر شستشو دقت کرد.

مانتو اسپرت

آخرین مدل مانتویی که در این مقاله به آن اشاره می کنیم، مانتوی اسپرت است که بیشتر جوانان آن را انتهاب می کنند و برای استایل های دانشجویی و دورهمی های دوستانه مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی اصلی اکثر مانتوهای اسپرت، راحتی آن ‌هاست. این مانتوها از پارچه ‌هایی دوخته می شوند که دیرتر چروک می ‌شوند، بنابراین برای پوشیدن در مدت زمان طولانی نیز گزینه مناسبی هستند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خرید لباس سایز بزرگ مناسب می تواند برای افراد چاق چالش به نظر برسد. زیرا تقریبا 80 درصد از مدل های لباسی که در بازار به فروش می رسند، برای سایزهای بزرگ مناسب نیستند و اگر هم موجود باشند، به خوبی به اصول و نکات مهم در برش و استفاده از جزئیات خرجکار در نقاط مناسب و ترکیب رنگ‌ ها پایبند نیستند.

به همین دلیل افراد پلاس سایز مجبور می شوند برای تهیه لباس مجلسی شیک خود به مزون هایی مراجعه کنند که سایزهای بزرگ نیز می دوزند و هم اندازه‌ گیری درستی دارند و هم بهترین استانداردها در طراحی و برش را رعایت می‌ کنند.

برش و طرح لباس

یکی از نکات اصلی در انتخاب پیراهن مجلسی زنانه با سایز بزرگ، استفاده از برش‌ هایی است که به نحوی است که اندازه و انطباق مناسب با شکل بدنی فرد داشته باشند و در عین حال شیک و زیبا باشند. علاوه بر این، استفاده از جزئیات خرجکار در قسمت هایی که توجه افراد دیگر را از قسمت هایی که فرد به آن ها حساس است منحرف می کند، یک امر حیاتی است.

براساس بررسی‌ های اخیر، 7 شکل بدن متفاوت برای خانم‌ های داراری اضافه وزن و سایز بزرگ شناخته شده است که عبارتند از:

  • مثلث معکوس
  • ساعت شنی
  • مستطیل
  • بیضی یا سیبی
  • مثلثی یا گلابی
  • الماس
  • هشت انگلیسی

در یک طراحی لباس استاندارد، طراح سعی می کند که بخش های تیره لباس که لاغرکننده هستند را بیشتر بر روی نواحی برجسته بدن متمرکز کنند. این در حالی است که برای بخش های دیگر بدن می توان از رنگ های روشن استفاده کرد.

رنگ لباس

یکی از نکات بسیار اساسی که باید پیش از خرید به آن توجه کرد، انتخاب مناسب رنگ برای لباس ‌های سایز بزرگ است. معمولا به افراد سایز بزرگ پیشنهاد می شود که برای لباس ها خود از رنگ مشکی استفاده کنند. اما طراحان لباس پیشنهاد می کنند که از رنگ‌ های دیگری که بتوانند انحنایی فیزیکی را کمرنگ کنند، مانند سرمه ‌ای، قهوه ‌ای، سبز تیره و آبی کاربنی هم استفاده کنید. به عنوان مثال، شما می ‌توانید مانتوی خود را با رنگ تیره انتخاب کرده و روسری یا شلوار خود را با رنگ‌ های روشن تر ترکیب کنید.

اصولا بهتر است قسمت های اصلی لباس با رنگ های تیره و بخش های فرعی مااد ژیله، شلوار و روسری با رنگ های روشن تر طراحی و ترکیب شوند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اغلب بانوان برای موقعیت ها و شرایط مختلفی، مدل های مختلفی از مانتوها را برای پوشش خود انتخاب می کنند. در این مقاله قصد داریم تا انواع مدل مانتوهای ترند برای سال جدید را به شما معرفی کنیم. شما در بهترین مزون تهران می توانید انواع مانتو متناسب برای هر سایز و سلیقه ای را پیدا و خریداری کنید.  

مانتو اسپرت

یکی از مدل های مانتوهای زنانه، مانتوی اسپرت است که خرید آن بیشتر توسط جوانان انجام می شود. این استایل برای دانشجویان و یا دورهمی های دوستانه انتخاب بسیار مناسبی به نظر می رسد. ویژگی اصلی اکثر مانتوهای اسپرت، راحتی آن ‌هاست. این مانتوها از پارچه ‌هایی دوخته می شوند که دیرتر چروک می ‌شوند، بنابراین برای پوشیدن در مدت زمان طولانی نیز گزینه مناسبی هستند. اما خرید مانتو اسپرت برای مجلس یا مهمانی های رسمی به هیچ عنوان توصیه نمی ‌شود.

مانتو کتی

مانتو کتی معمولا به صورت اورسایز دوخته می ‌شود و یک استایل شیک و زیبا برای شما ایجاد می‌ کند. داشتن یقه‌ های بزرگ انگلیسی یا یقه آرشال، از جمله ویژگی‌ های برجسته این نوع مانتوهاست.

برای داشتن یک استایل رسمی برای مانتو کتی چه می توان کرد؟

با استایل کردن مانتوی کتی با شلوار بوت کات و پارچه های استایلیش، می توان یک استایل رسمی و شیک را ایجاد کرد. در حقیقت با انتخاب مانتو کتی می توان یک استایل رسمی نه خیلی جدی را انتخاب کرد.

در انتخاب مانتو کتی برای استایل رسمی، از رنگ ‌های تیره مانند مشکی استفاده کنید. اما اگر به هر دلیلی رنگ ‌های روشن را دوست دارید، می‌ توانید از رنگ ‌های نودی مانند کرم و یا نخودی استفاده کنید. همچنین، استفاده از کفش ‌های پاشنه ‌دار در کنار کیف ‌های کوچک و مجلسی و شال ‌های تک رنگ، یک ظاهر جذاب و رسمی را برای شما ایجاد می ‌کند.

طرفدران استایل های کلاسیک چگونه می توانند مانتو کتی بپوشند؟

اگر شما طرفدار استایل کلاسیک هستید، مانتو کتی یکی از بهترین انتخاب ‌ها برای ایجاد یک استایل کلاسیک و جذاب است. این نوع مانتو در کنار شلوارهای راست پارچه ‌ای و هم‌ رنگ با مانتو یا شلوارهای مام استایل و مام فیت، همراه با کفش‌ های تخت و بدون پاشنه، که معمولا با نام کفش ‌های عروسکی شناخته می‌ شوند، یک استایل کلاسیک و زیبا را برای شما به وجود می ‌آورد. استفاده از روسری‌ ها یا شال ‌های ابریشمی می‌تواند استایل کلاسیک شما با مانتو کتی را تکمیل کند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مهارت ‌های ارتباطی

با توجه به اینکه درمان ارتودنسی یک درمان طولانی است و وضعیت دندان ها و روند درمان بیمار در بازه های زمانی متفاوتی باید توسط متخصص ارتودنسی بررسی شود، توانایی برقراری ارتباط موثر متخصص ارتودنسی با بیمار از اهمیت بالایی برخوردار است. متخصص باید بتواند با بیماران راحت ارتباط برقرار کند و به نگرانی ‌ها و سوالات آنها پاسخ دهد. با توجه به این ویژگی ‌ها، می ‌توانید بهترین متخصص ارتودنسی در کرج را انتخاب کنید.

صبوری و همدلی

درمان ارتودنسی یک مسیر طولانی است که نیازمند توجه و همدلی است. متخصص ارتودنسی با ابراز توجه نسبت به بیماران خود، به شناخت چالش ‌های روانی و جسمی که ممکن است در طول درمان پیش آید می ‌پردازد و با حمایت، تشویق و ایجاد یک محیط مثبت و دلپذیر، بیماران را همراهی می ‌کند.

توانایی حل مساله

مشکلات و نیازهای بیماران در ارتودنسی متفاوت است و یک متخصص ارتودنسی با تجربه، باید توانایی حل مسائل را داشته باشد و بتواند با درک صحیح مشکل بیمار، راه ‌حل مناسبی را ارائه دهد. یک متخصص ارتودنسی خوب با تفکر نوآورانه، برنامه‌ های درمانی اختصاصی را برای هر بیمار با نیازها و اهداف یکتایش ایجاد می‌ کند؛ بنابراین، در انتخاب متخصص ارتودنسی در کرج، مهارت‌ های دندانپزشکی را هم باید مورد بررسی قرار داد.

اهمیت دادن به بیمار

برای یافتن یک متخصص ارتودنسی خوب لازم است به اخلاق حرفه ‌ای و تعهد متخصص نسبت به درمان بیماران توجه کنید. بهترین متخصصان، با توجه واقعی به کمک به بیماران برای رسیدن به یک لبخند سالم و زیبا، اخلاق حرفه ‌ای را به عنوان یک اصل اساسی مدنظر خود قرار می‌ دهند. آن‌ ها متعهد به ارائه بالاترین استانداردهای مراقبت هستند و به موفقیت درازمدت درمان ارتودنسی بیماران خود تعهد دارند. برای این متخصصان صرفا هزینه ارتونسیدریافتی اهمیت ندارد و در رسیدن به بهترین نتیجه برای بیماران می کوشند.

ارزیابی و بازخورد

ارزیابی دقیق و بازخورد منظم به بیمار، یکی از ویژگی ‌های اساسی یک متخصص ارتودنسی است که تاثیر بسزایی در موفقیت درمان دارد. متخصص ارتودنسی باید توانایی داشته باشد تا با استفاده از ابزارها و فنون ارزیابی دقیق، وضعیت اولیه بیمار را تشخیص دهد و اهداف درمانی را برای هر بیمار مشخص کند. این ارزیابی شامل معاینه‌ های کلینیکی، تصاویر پانورامیک و تصاویر سه ‌بعدی می ‌شود تا یک تصویر کامل از وضعیت دندان ‌ها و فک ‌ها به دست آید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

برای داشتن یک درمان ارتودنسی موفقف لازم است تا به یکسری معیارها توجه کنیم. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به 5 تا از مهم ترین این پارامترها اشاره کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تخصص و مدرک معتبر دانشگاهی

برای اینکه یک دندانپزشک عمومی بتواند تخصص خود را در زمینه ارتودنسی دندان به دست آورد، باید چندین سال تحصیل و آموزش را در دانشکده دندانپزشکی طی کند. متخصص ارتودنسی باید دارای تخصص فنی بالایی باشد و از تجربه و آموزش گسترده در تشخیص و درمان مسائل مختلف ارتودنسی دندان برخوردار باشد. همچنین، باید درک عمیقی از آناتومی دندان و صورت، اکلوژن (نحوه قرار گرفتن دندان‌ ها با هم) و مکانیک دستگاه ‌های ارتودنسی داشته باشد.

استفاده از تجهیزات پیشرفته

یکی از ویژگی ‌های برجسته یک متخصص ارتودنسی، استفاده بهینه از فناوری ‌ها و تجهیزات پیشرفته برای درمان بیماران است. امروزه با پیشرفت سریع فناوری در حوزه ارتودنسی، استفاده از دستگاه ‌ها و تجهیزات پیشرفته از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است. این تجهیزات از جمله دستگاه‌ های دیجیتالی برای تهیه تصاویر سه بعدی از دندان‌ ها و فک‌ ها، نرم‌ افزارهای شبیه ‌سازی درمان و دستگاه‌ های مکانیکی پیشرفته برای قرار دادن براکت و بندهای ارتودنسی می ‌باشند.

استفاده از فناوری‌های پیشرفته در ارتودنسی، به متخصص ارتودنسی امکان می ‌دهد تا به دقت بالاتری در تشخیص و برنامه ‌ریزی درمانی بپردازد.

یادگیری مستمر و حرفه ای

رشته ارتودنسی دندان و به طور کلی علم دندانپزشکی به طور مداوم در حال پیشرفت است و تکنیک ها و فناوری های جدیدی در حال به روز رسانی هستند. یک متخصص ارتودنسی خوب و کارآمد، به یادگیری این روش ها و آپدیت ها اهمیت زیادی می دهد و با فعالیت در دوره‌ های آموزشی و فعالیت ‌های توسعه حرفه ‌ای، تازه ‌ترین پیشرفت ‌ها را در این زمینه دنبال می ‌کند.

توجه به جزئیات

در درمان ناهنجاری های دندانی از طریق ارتودنسی نیاز به توجه و دقت زیادی است. به همین دلیل در این راستا باید به دنبال یک متخصص ارتودنسی بود که با دقت به حرکت دندان ها و همترازی آنها توجه کند. توانایی متخصص در تنظیمات دقیق منجر به دستیابی به نتایج مطلوبی می شود.

رویکرد درمانی متنوع

هر بیمار دارای نیازها، شرایط و وضعیت ‌های خاصی است که نیازمند رویکرد درمانی منحصر به فردی می ‌باشد. متخصص ارتودنسی باید بتواند با در نظر گرفتن این موارد، یک برنامه درمانی مناسب و شخصی ‌سازی شده برای هر بیمار ارائه دهد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

با پیشرفت علم در حوزه دندانپزشکی، انواع مختلفی ارتودنسی دندان به وجود آمده است که مهم ترین بخش درمان ناهنجاری های دندانی و فک هر بیمار، انتخاب درست بین انواع ارتودنسی های دندانی به وجود آمده است. متخصص ارتودنسی باید بتواند بین انواع ارتودنسی ثابت و متحرک، بهترین درمان را با توجه نوع مشکل دندان و شدت آن برای بیمار در نظر بگیرد.

در این مقاله قصد داریم تا تفاوت هایی که ارتودنسی متحرک با نوع ثابت آن دارد را بیان کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تفاوت های ارتودنسی ثابت و متحرک

در این قسمت اصلی ترین تفاوت های این دو روش را بررسی می کنیم:

نحوه عملکرد

در ارتودنسی ثابت براکت ‌ها به سطح دندان ‌ها چسبیده و توسط سیم‌ ها و کش‌ های ارتودنسی به یکدیگر متصل می ‌شوند. این دستگاه تا پایان درمان در دهان بیمار باقی می ‌مان و در طول درمان قابلیت جابجایی و خارج شدن ندارد.

در ارتودنسی متحرک، قالب ‌گیری از فک بالا و پایین انجام می‌ شود و سپس پلاک متحرک برای دندان ‌های بیمار ساخته می ‌شود که بیمار می ‌تواند در برخی از زمان‌ ها و حداکثر به مدت 2 ساعت، آن را از دهان خود خارج کند.

طول درمان

ارتودنسی ثابت: مدت زمان درمان ارتودنسی ثابت کمتر از ارتودنسی متحرک است. با توجه به این تفاوت ‌ها، انتخاب بین ارتودنسی ثابت و متحرک باید با توجه به وضعیت دندانی و نیازهای هر فرد صورت گیرد. در نهایت، مشورت با یک متخصص ارتودنسی بهترین راه را برای انتخاب روش مناسب ارائه می ‌دهد.

شدت پیچیدگی های دندان

ارتودنسی ثابت برای درمان تمامی مشکلات دندانی از خفیف تا شدید دندانی مناسب است. اما ارتودنسی متحرک برای درمان پیچیدگی های خفیف تا متوسط دندانی مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه مراقبت و نگهداری

به دلیل ثابت بودن براکت ها و سیم های ارتودنسی بر روی دندان ها، مراقبت و نگهداری و تمیز کردن ارتودنسی ثابت بسیار سخت تر بوده و نیاز به وسایلی مانند مسواک ارتودنسی دارد. اما مراقبت از دستگاه متحرک ارتودنسی بسیار ساده تر است و تنها با خارج کردن و شستن پلاک ارتودنسی می توان آن ها را تمیز کرد.

مواد سازنده آنها

در ارتودنسی ثابت، بریس‌ ها از جنس فلز یا سرامیک هستند و با چسب و کش مخصوصی به سطح دندان ‌ها چسبیده می‌ شوند. اما در ارتودنسی متحرک، این دستگاه‌ ها از مواد شفاف و پلاستیکی به نام بیسفنولا ساخته می‌ شوند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تمیزی استخرها به عنوان یکی از محیط ‌هایی که با تماس مستقیم انسان‌ ها در ارتباط است، همواره مورد توجه بوده است. به همین دلیل در این مقاله تصمیم داریم تا درباره انواع کلرها صحبت کنیم.

انواع کلرهای مورد استفاده

کلر هندی

کلر هندی آکوافیت ماده ‌ای است که اصلی ‌ترین ترکیب آن کلسیم هیپوکلریت است. این ماده به صورت پودر کلرین با فرمول Ca(CLO)2  با درصد خلوص 70 درصد یک ترکیب معدنی است و به عنوان یک ماده باکتری‌ کش، انگل ‌زدا و جلبک ‌کش استفاده می ‌شود تا آب را ضدعفونی و تمیز کند. معمولا این نوع کلر در اشکال  قرص‌ کلر و پودر سفید کلر به عنوان کلر استخر استفاده می ‌شود، زیرا پایداری آن بیشتر از کلر معمولی است. از آنجا که کلر هندی آکوافیت در فرآیند ضد عفونی آب استخر استفاده می ‌شود، برای شوک کلرزنی و کنترل PH آب استخر نیز به کار می ‌رود.

کلر ایرانی

کلر ایرانی که امروزه به ‌صورت عمده در کشورمان تولید می ‌شود، دارای ویژگی ‌ها و خصوصیاتی است که باعث شده است تا این نوع کلر، مصرف بیشتری نسبت به کلرهای خارجی در داخل کشور داشته باشد. از کاربردهای این نوع کلر می‌ توان به تولید کاغذ، منسوجات، PVC  و حتی تصفیه آب آشامیدنی و ضد عفونی استخرها اشاره کرد.

یکی از ویژگی ‌های برجسته کلر ایرانی، واکنش ‌پذیری بالای آن با سایر عناصر است. از آنجایی که کلر ایرانی دارای ویژگی ضد عفونی‌ کنندگی قوی است، در تصفیه آب آشامیدنی و فاضلاب کاربردهای زیادی دارد. با این وجود، واکنش‌ پذیری آن نیز می‌ تواند آن را برای موجودات زنده سمی کند، بنابراین رعایت اصول ایمنی و استفاده صحیح از این ماده قدرتمند امری حیاتی است.

کلر آمریکایی

کلر آمریکایی یکی از پودرهای کلر با کیفیت بالاست که برای ضد عفونی آب آشامیدنی و آب استخر مورد استفاده قرار می‌ گیرد. پرکلرین به صورت پودر کلر و قرص کلر برای تمیزی آب استخرها استفاده می ‌شود. با استفاده از پرکلرین، تمام میکروارگانیسم‌ های موجود در آب استخر از بین می ‌روند و از انتقال بیماری ‌های مختلف گوارشی و پوستی جلوگیری می ‌شود.

پودر کلر آمریکایی با درصدهای مختلف خلوص مانند 65، 70، 90 و 100 در بازار موجود است. کلر سلوکس آمریکایی با درصد خلوص 90 و پودر کلر آکواپول آمریکایی با درصد خلوص 100 در بازار قابل دسترسی هستند. همچنین، پودر کلر هندی و چینی با درصد 70 و انواع ایرانی با درصد 60 تا 65 درصد نیز در بازار یافت می ‌شوند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تمیزی استخرها به عنوان یکی از محیط ‌هایی که با تماس مستقیم انسان‌ ها در ارتباط است، همواره مورد توجه بوده است. اما این تماس مستقیم می ‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد، به ویژه در مورد پخش ویروس ‌ها و باکتری‌ ها که در محیط‌ های گرم و مرطوب مانند استخرها به ‌طور خاص گسترش می ‌یابند. در اینجا بحث ضد عفونی و تمیز کردن استخرها با استفاده از کلر به چشم می آید.

انواع کلر برای ضد عفونی کردن آب استخر

قرص کلر

استفاده از کلر به صورت قرص کلر، به عنوان یکی از مواد ضد عفونی کننده استخر شناخته می شود. این قرص‌ ها در آب استخر شما حل می ‌شوند و در اندازه ‌های مختلف (معمولا ۳ و ۱) در دسترس قرار دارند. آنها می‌ توانند در سبدهای مخصوص قرار بگیرند یا با استفاده از دستگاه‌ های پخش کننده کلر شناور منتشر شوند. اگر از یک سیستم کلر اتوماتیک استفاده می‌ کنید، می ‌توانید از آن برای حل کردن قرص ‌ها استفاده کنید.

پودر کلر

پودر کلر مستقیما هب آب استخر اضافه می شود و میزان آن با توجه به حجم استخر بستگی دارد. پودر کلر سریع‌ تر از قرص ‌ها عمل می ‌کند زیرا ممکن است قرص‌ ها به سرعت حل نشوند، اما پودر کلر به مرور زمان در آب حل می ‌شود. کلر هندی و همینطورکلر ایرانی از جمله کلرهایی هستند که به صورت پودر تولید و استفاده می شوند.

کلر هندی به عنوان یک ماده گندزدا و اکسید کننده قوی شناخته می ‌شود که به آسانی باکتری‌ ها و ویروس ‌های موجود در آب را از بین می ‌برد. این ماده ضد عفونی کننده به صورت پودری موجود است که به راحتی در آب حل می ‌شود.

مایع کلر استخر

مایع کلر مستقیما به آب استخر اضافه می ‌شود و به دلیل سرعت عمل بالا، روشی سریع ‌تر برای ضد عفونی کردن استخر ارائه می ‌دهد. با این حال، مایع کلر دوام طولانی ‌ندارد، بنابراین باید به‌سرعت پس از خرید از آن استفاده کنید. گرانول و قرص کلر به طور کلی دوام بیشتری دارند که یکی از دلایل محبوبیت آنهاست.

گاز کلر استخر

گاز کلر تنها شکل واقعی کلر خالص است و برای ضد عفونی کردن استخرها استفاده می ‌شود. با این حال، به دلیل خطراتی که ممکن است به دنبال استفاده نادرست از آن رخ دهد، فقط سازمان‌ ها و افراد واجد شرایط مجاز به استفاده از گاز کلر برای استخرها هستند. این روش برای استخرهای مسکونی رایج نیست، اما بسیار موثر است.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کلر هندی آکوافیت ماده ‌ای است که اصلی ‌ترین ترکیب آن کلسیم هیپوکلریت است. این ماده به صورت پودر کلرین با فرمول Ca(CLO)2 با درصد خلوص 70 درصد یک ترکیب معدنی است و به عنوان یک ماده باکتری‌ کش، انگل ‌زدا و جلبک ‌کش استفاده می ‌شود تا آب را ضدعفونی و تمیز کند. معمولا این نوع کلر در اشکال  قرص‌ کلر و پودر سفید کلر به عنوان کلر استخر استفاده می ‌شود، زیرا پایداری آن بیشتر از کلر معمولی است. از آنجا که کلر هندی آکوافیت در فرآیند ضد عفونی آب استخر استفاده می ‌شود، برای شوک کلرزنی و کنترل PH آب استخر نیز به کار می ‌رود.

کلر هندی اشتعال زا نیست اما اگر در نزدیکی مواد اشتعال زا قرار بگیرد، به دلیل خاصیت اکسید کنندگی که دارد، ممکن است واکنش های ناخواسته ای ایجاد کند.

کاربرد کلر هندی

پودر کلر هندی کاربردهای زیادی دارد که شامل موارد زیر می شود:

  • از بین بردن جرمها، باکتری ها و جلبک های موجود در آب
  • تصفیه و ضد عفونی کردن آب آشامیدنی و فاضلاب
  • استفاده در قالی ‌شویی
  • استفاده در صنایع مختلف از جمله کارخانه‌ های تولید مواد نوشیدنی و صنایع شیلات
  • ضد عفونی کردن آب استخرها
  • سفید کردن پارچه ها در صنعت نساجی
  • شستشو و ضد عفونی کردن میوه‌ ها و سبزیجات
  • ضد عفونی و تمیز کردن سرویس ‌های بهداشتی
  • این نوع کلر، ایمنی بالایی در استفاده دارد، به ‌راحتی در آب حل می‌ شود و هیچ ماده آلی‌ ای ندارد.
  • PH آن 10.8 می ‌باشد که با تغییر PH آب به محدوده بهینه 7.2 تا 7.6، از خوردگی در سطوح مختلف و تاسیسات جلوگیری می ‌کند.
  • به‌ عنوان یک ماده گندزدا و اکسید کننده قوی عمل می ‌کند.
  • کلر هندی آکوافیت پایدارسازی نشده است و در فرآیند کلرزنی فرآیند سریعی ایجاد می‌ کند.
  • این نوع کلر، رنگ آب را شفاف ‌تر می ‌کند، ته ‌نشینی کمی دارد و برای تصفیه آب آشامیدنی نیز مناسب است.
  • از این کلر به‌ عنوان سفید کننده پارچه هم استفاده می‌ شود.
  • ترکیب نسبتا پایدار کلر هندی آکوافیت باعث می ‌شود که این ماده نسبت به آب ژاول که پایداری کمتری دارد، بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.
  • بوی قوی کلر از آن حاصل می ‌شود و در صورت ترکیب با سدیم هیپوکلریت، گاز سمی تولید می ‌کند.
  • با توجه به خاصیت قلیایی، PH  آب استخر را در مقابل اضافه شدن عوامل اسیدی ثابت نگه می‌ دارد.

مهم ترین ویژگی های پودر کلر هندی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 | نظرات ()